Hur stor är sannoligheten?

0kommentarer

Tidigare i kväll så hörde Tobbes kompis Anton av sig, han skulle hämta en bilnyckel här hemma. Då jag har så himla ont i ryggen så låste jag upp ytterdörren, så han kunde gå in när han kom å jag slapp ta mig ner för trappan, då tar tid nu när jag knappt kan gå. Anton har ingen nyckel hit så dörren förblev olåst, vilket aldrig händer här hemma.
 
Cecilia ringer och behövde bärhjälp men jag berättade som det var med min rygg och hon säger åt mig på skarpen att lägga mig på rygg på golvet med benen upp mot väggen. Så som jag sett henne göra flera gånger, då hon har haft ont i ryggen. Efter ett par timmar tar jag mig mod till att försöka komma ner till köksgolvet, det tar lång tid å gör sviiiiinont.
 
Rätt var det är så öppnas ytterdörren och två ambulanspersonal kommer in å upp i mitt kök, då jag inte kan röra mig och ligger på golvet så tror de så klart att jag är jättedålig. Efter mycket förklarande, ståendes på alla fyra då jag inte kommer upp från golvet, så förstår de att det inte är jag som ringt efter ambulans.
 
 
 
Ja herre gud, mycket ska man få vara med om. Hur stor är sannoligheten att min ytterdörr är upplåst, jag har ont i ryggen, ligger på köksgolvet å kan inte röra mig samtidigt som mitt kök intas av ambulanspersonal?
 
Hoppas verkligen att de hann fram till den som ringt efter ambulans å att allt gick bra.

Kommentera

Publiceras ej