Asdryga soffan + sprucken telefon

10kommentarer

Då var det återigen dags att flytta på soffdjävulen från helvetet, alltså Freddans soffa. Från källarförrådet som ska bli gästrum till garaget. Då Freddan befinner sig i Norge så kallar jag in det tunga artelleriet, Adde, hans storebrors lyftkran. :-)
 





Nu kommer Freddan hem i Oktober och då får han snällt ta hand om sin astunga soffa.
 
Jag är som bekant himla klantig och blev tillsagd att hålla mig undan, så jag inte skulle göra illa mig. Så jag tänkte att jag tar å fotar allt iallafall, vilket resulterade i att jag tappade ajfånen i backen så baksidan sprack. :-(
Ibland blir jag så trött på mig själv!!
 Tack snälla Adde, Tobbe och pappa som fixade soffan.
 

10 kommentarer

sarah

14 Sep 2012 18:14

Det är något med dig och iphone :P Kanske ett tecken att skaffa en nokia 3310 ;)

Svar: Haha, nu förstår jag inte riktigt vad du menar. :)
Nettan

Crille

15 Sep 2012 10:00

Jag håller med Sarah!
Eller så kan du åtminstone köpa ett skydd, gärna ett vattentätt också... ;)
*Fröken-jag lägger telefonen i handfatet* :P

Lifeproof är rätt ok Lite dyrt, men vattentätt och inte så stort.
Negativt: dockkontakten blir aningen svåranvänd. (Finns adapter)
Man ska inte ta av skalet utan alltid låta det vara på, annars finns risk att det börjar läcka.

http://www.coolstuff.se/LifeProof-iPhone-fodral?gclid=CMTSkJ2Ot7ICFYR4cAodFm4AxA

Svar: Det var väldans vad ni var överens. :-)
Jag har ju mitt rosa skydd men alla 15 olika skydd som jag haft, gör att bildkvalitet blir sämre. Morr! Så när jag ska fota måste jag ta bort skyddet och vips så är olyckan framme. :-)
Nettan

Crille

15 Sep 2012 10:43

Lifeproofs skydd behöver inte tas av för fotografering!
Bara se till att linsen är ren innan du tar ett kort.

Svar: Okidoki, då får vi väl åka å kolla på nåt sånt vid tillfälle. Om du har lust, Mr "HaRätt" :-)
Nettan

Crille

15 Sep 2012 12:05

Du kan få kolla på mitt skal, har inte sett det i nån butik i Västerås än.
Köpte mitt i Dallas för 490:-.

Tidigare tipsade jag Emma om ett skottsäkert skal, kanske skulle vara något för dig, liiiite klumpigare dock...

http://www.gadgetreview.com/2012/04/bulletproof-iphone-4s-case.html

:D

Svar: Oki, det får bli en resa till Amerikat alltså. :-)
Skottsäkert? Herregud, vad ska jag med det till??? Jag brukar aldrig hamna i skottlinjen.
Nettan

Fredda

15 Sep 2012 13:52

Ni är så duktiga så =)

Svar: Å detkommer du åssa vara i oktober. Mohahahaha
Nettan

Bine

15 Sep 2012 15:11

Soffan må vara stor och dryg att flytta på.. Men den är typ världens skönaste att sitta/ligga i :-D

Svar: Jag har bara fått äran att bära å flytta på soffan. Har aldrig fått möjlighet att sitta eller ligga i den. Hahaha
Nettan

Crille

15 Sep 2012 20:17

Man kan köpa från t.ex. Coolstuff.se, vet inte om Lifeproof säljs i nån butik nere på stan...

Den skottsäkra var ett skämt eftersom ni båda verkar ha svårigheter att hålla telefonen hel.

Svar: Kan vi inhandla det här ihop???!!! Det här är ju ditt område. :-)
Nettan

Crille

15 Sep 2012 21:17

Jadå, det fixar vi!

Svar: Sweeeeet! Kramiz
Nettan

Bine

16 Sep 2012 21:51

Då lär du testa ;-)

Svar: Nu står den i garaget å där är det kallt, så jag lär nog missa det, tyvärr.
Nettan

Bine

17 Sep 2012 21:16

Too bad :-/

Svar: Eller inte då soffan är ett hatobjekt. :)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej