Mammas fiskgryta

2kommentarer

Jag å min storasyster vägrade äta fisk likt många andra barn. Vår mamma slet sig i håret av förtvivlan då hon minsann ville ha intelligenta barn. :-). Ett knep hon försökte sig på var att få mig att vara med i köket och likt många andra barn så älskade jag ketchup. Så när vi laborerade fram (jag trodde vi laborerade men det var antagligen noga uträknat av min mamma) denna rätt, så öppnade det upp många dörrar för mig, gällande fisk.
 
Idag älskar jag fisk å föredrar det före kött. Till vardags så har jag liksom många andra ont om tid, så därför handlar det många gånger om att hitta nyttig mat så går relativt snabbt att laga. Det här är en sådan rätt.
 
Här kommer receptet.
1 pkt torsk
1,5 dl vatten
25 gram margarin
1 msk salt
3 msk ketchup
1-2 msk småklippt dill
3st hårdkokta ägg
 
 Röres ihop kallt, sätt på värmen på 3 grader och låt det småkoka. Lägg sedan i den redan uppskurna fisken. Låt det sen sjuda i 10 minuter.  Skiva äggen i en äggdelare och lägg i. Serveras med potatis.
 
 
 
Plättlätt.
 
Den här rätten åt och lagade Josefin när hon var liten med glädje. :-)
 
Carina - Din yngsta son var precis här i köket å rynkade åt fisken, så jag vette 17 om du kan bjuda honom på den här rätten........det verkar ytterst tveksamt. Hahaha
 
Själv så ska jag äta lite gröt för att sen åka iväg på träning men sen när jag kommer hem så står det en portion fisk klar till mig, bästa!

2 kommentarer

Carina

02 Oct 2012 20:39

Ha ha, det får väl bli gubben min som får äta fiskgrytan,
Hoppas träningen gick bra:)
Kram

Svar: Hahaha, ja, jag tror du får problem med din minsting. Din andra son åt den med god aptit iallafall.:-)
Träningen gick kalasbra!

Kramiz
Nettan

Crille

02 Oct 2012 21:32

Kanon, det receptet ska testas sen!

Svar: Det funkar jättebra för oss som är opade. :-)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej