En rejäl "fylla".

2kommentarer

Idag har jag haft en riktigt dålig dag. Det började med att jag igår kväll upptäckte att jag har helt slut på min insomningstabletter som jag ätit i flera år. Jag äter dem inte varje dag och efter operationen har jag minskat från 1,5 tablett till endast 0,5.
 
Efter operationen ska man vara extra restriktiv gentemot mediciner då vi aldrig vet hur vi reagerar. Min kompis Peter som också är GBP-opad mår till och med dåligt av resorb/vätskeersättning och det tar jag alltid när jag tex är utomlands för att inte få vätskebrist. Då det är svårt för mig att få plats med all vätska som behövs på ett dygn i värmen. Vi reagerar alla olika efter operationen, så man måste vara försiktig.
 
Så igår kväll tog jag en ny sorts sömntablett, som jag fått utskriven men aldrig provat, det stod 1-2 tabletter 2 timmar innan sänggående. Jag tog 1 tablett.
Somnade precis som jag skulle men när klockan ringde i morse så kunde jag helt enkelt inte komma upp. Jag var helt väck i skallen och min kropp ville inte lyda det som hjärnan bad den göra. Kände mig aspackad. Den enda jag kunde göra var att ligga kvar och somna om. Vaknade igen vid 1-tiden och då mådde jag ännu sämre då jag missat tre av mina viktiga måltiden, som jag behöver så väl. Så nu kände jag fortfarande "aspackad" och hade dessutom näringsbrist. Suck! Nu börjar dessutom hjärtat rusa, så jag blir tvungen att ta en hjärtmedicin och det är oerhört länge sen jag åt en sån. Lyckas få i mig lite föda men kan knappt gå rakt, så jag lägger mig igen och sover till halv fem. Äter lite mat igen å lägger mig framför tv:n å sover. Nu har jag precis fått i mig lite mer mat men mår som en efter en rejäl tonårsfylla.
 
Är skitsur över att jag missat gympapasset idag!!! Men jag mår inge vidare och jag blir återigen påmind om hur viktigt det är med sömn, föda och motion för att jag ska kunna fungera i den här nya kroppen.
 
Behöver jag säga att jag kommer kasta tabletterna åt helv''e?
 
 

2 kommentarer

Eva

17 Oct 2012 19:36

Men fyy vad otäckt.. Skönt att du är lite bättre nu ialla fall. Kram

Svar: Ja, usch.....det här vill jag inte göra om. Tack för omtanken, Kram
Nettan

Crille

17 Oct 2012 20:02

Jag mår ungefär så av insomningstabletter också. :(
Krya på dig! <3

Kommentera

Publiceras ej