Min kropp ser numera ut som ett Zoo.

1kommentarer

Vad händer med kroppen när man tappar 55kg?
 
Ja med tanke på hur mycket jag tränar så kanske man kan tro att jag är mer fit än vad jag är men kroppen behöver sin tid att "dra ihop sig".
Innan operationen så var jag fast besluten att operera bort all överflödig hud. Men det man sagt till mig på lasarettet är att det tar ett par år innan huden gjort sitt naturligt.
 
Olika djurarter som numera besitter min kropp. :-)
 
Pelikanhals - Min dubbelhaka är helt tom på fett. Vilket är helt ok.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kängurupung - Men det bor mycket magmuskler där under, det vet jag. :-)
 
 
Gäddhäng - Helt ok, har aldrig haft så mycket muskler på ovansidan av mina armar tidigare. :-)
 
Kospenar - Det är så skönt att blivit av med mina tunga bröst (kupa J) Gillar mina nya skinnpåsar. :-)
 
Nu har jag slagit bort tankar på att fixa till min kropp och försöker acceptera den här "nya" kroppen precis som den är. För hur man än vänder och vrider på saker å ting, så har jag fött barn för 20år sen och jag är stolt över att min mage bevisar att jag burit fram ett friskt, intelligent och vackert barn och all annan hud bevisar bara att jag har gjort en jädrans resa och ska vara STOLT över det.
 
 
Som jag känner nu så är jag en stolt 42-åring som inte har några ambitioner att se ut som jag gjorde när jag var 20år och det känns oerhört befriande. Hela den här resan har jag gjort för min hälsa skull och inte för mitt yttre och jag har vunnit massor. Jag mår fysiskt bättre än jag någonsin gjort.

1 kommentarer

Anonym

04 Nov 2012 20:57

Ha, ha, ha.... Du är bara FÖR rolig, fröken Kolmården!!! :-D
Pusspåre / Ullis

Svar: Kul att vi har samma humor. :-)Krampåre!
Nettan

Kommentera

Publiceras ej