Dagens utbildning

0kommentarer

Har varit iväg på en jättebra utbildning som alla kan gå. Delagarna var allt från barn till pensionärer.
 
Fick lära oss en hel del om brandsäkerhet och hur man kan förebygga det. Först var det teori och därefter praktiska övningar. Sånt gillar jag.
 
Per som höll i utbildningen har stor erfarenhet kring detta.
 
 
Har alltid funderat på hur lång tid det tar å släcka, den här branden tog ett par sekunder.
 
Efter lunch så var det hjärt å lungräddning på schemat. Även här fick vi göra praktiska övningar. Vi fick vara två på varje docka, här är jag tillsammans med Daniel. Självklart överlevde våran docka. :-)
 
 
 
 
 
Vi fick se hur en hjärtstartare ser ut och hur den fungerar samt testa den.
 
När jag kom hem så började jag gå igenom vad jag har för skydd här hemma. Jag har 6st brandvarnare och dessa...
 
 
Har just bestämt mig för att köpa ytterligare än släckare, som jag ska ha på övervåningen. Dessa hänger nämligen i trappen på väg ner i källaren å dit är det en bit.
 
Är jättenöjd med den här dagen. Har lärt mig en hel del men hoppas dock att jag aldrig någonsin kommer behöva använda mina nya kunskaper.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej