Lill-lördag

0kommentarer

Solen skiner ute och det gör så gott för själen. Har lust att hjula men är rädd att min gamla kropp skulle få en chock då. Hahaha

Igår var jag med pappa hos läkare. Han har problem med minnet och jag ska bli godman åt honom innan det går för långt. Att han dessutom bor i mitt hus, gör att jag har bättre koll på honom än om han bott någon annanstans. Vi försöker äta middag ihop varje dag. Det känns skönt att få ge tillbaka lite tid, kraft och känslor när jag själv fick en sån fantastisk uppväxt av honom och mamma. :-)
Hans famljeläkare ligger på Odensvi, den byggnaden var ett lekis när jag var liten.

Så där har jag, Ullis och Patrik som skrev kommentarer här tidigare gått tillsammans. Kul att vara därinne, tyckte dock att huset var asstort när jag var litet medans nu var det pyttelitet.

Efter jobbet var det hem så snabbt som möjligt och kasta i mig lite Susanna-gröt innan träningen. Ullis ville följa med på en onsdag för första gången. Det här passet har så himla mycket steg och jag gör mest fel här utav alla pass. Gympafröken garvade å sa att hon inte kommer titta så mycket på mig idag för då gör hon också fel, vilket skedde förra gången. Hahaha, ja ni kan ju ana hur jävla dålig jag är. Men, blev glatt överraskad av att Ullis banne mig är ännu sämre. Vilket inte är så konstigt då hon inte tränat med den här gympafröken någongång. Så nu var vi helt enkelt två clowner i klassen. Hahahaha.
Kul hade vi iallafall och vi var rörande överens om att det är oerhört viktigt att träna kroppen men nog ännu viktigare att skratta och ha roligt tillsammans med andra människor samtidigt som man rör på sig.

Fick en vykort på posten igår, det hör verkligen inte till vanligheterna. Blev glatt överraskad och glad i hjärtat av de fina orden som stod på kortet. Tusen tack.

Kommentera

Publiceras ej