Maten fungerade bra denna gång.

0kommentarer

Maten den här resan är det som gått bäst hittills efter operationen och då är det min tredjeresa jag gör sen i mars. Har varken haft vätske- eller näringsbrist överhuvudtaget denna gång. Tack å lov.
 
Skillnaden denna gång är att jag har haft med mig en massa mat hemifrån. Dock så har jag inte behövt äta ens hälften av allt jag hade med mig. Men jag har druckit en massa Resorb varje dag, då jag har problem med att få i mig all vätska som behövs i värmen, sen så har jag startat dagen med en modifast shake samt ätit en del proteinbars. Peter som åsså är opererad klarar inte av resorb, så det gäller att testa sig fram. Alla GBP-opade reagerar olika, så det gäller att prova sig fram med små mängder tills man vet hur man mår efter intag. Ett tips är att testa här hemma, så man vet om det fungerar när man väl behöver det när man är ute å reser.
 
Den stora skillnaden denna gång är att jag ätit kolhydrater och även grönsaker, vilket Rebecka som åsså är opererad tipsade mig om. Kan hända att jag gått upp nåt kg men det tar jag tag i härhemma. Snart börjar ju tantgympan. :-)
 
Men nu ska jag avnjuta en tallrik fiberhavregrynsgröt som jag faktiskt har längtat efter. :-)

Kommentera

Publiceras ej