Hemska hemfärd

0kommentarer

Hemresan var för mig hemsk, då jag haft en dålig natt och flera dagar med lite föda å vätska. Somnade på transfer, grät en skvätt på bussen men då kom storasyster och tröstade, så det var skönt.
 
Försökte äta Burger King på flygplatsen men det gick inte, så det fick bli en halv bars och lite resorb. Somnade direkt på flyget och där kände jag mig nästan aspackad, sov, sluddrade, kunde knappt prata, snurrig som få och allt kändes som i ett töcken. Maten kom men jag kunde inte äta av den men jag satt brevid Adde som gjorde i ordning soppa och vätskeersättning åt mig. Sov i princip hela resan hem. Tack Adde. <3
 
Taxi hem till Vässan gick bra. Cecilia som tagit hand om hus, hem, pappa och alla djur under veckan hade lagat min favvomat, jag fick i mig lite grann och det fick jag behålla. 
 
Ringde 1177 för att se om jag kan äta imodium som gastric bypas opererad men de kunde inte svara utan hänvisade mig till läkemedelsverket, pratade med dem och de visste inte heller utan sa åt mig att ringa min läkare. Så dit ringde jag i morse och fick prata med en sjuksköterska som inte visste utan sa att en läkare kommer ringa mig under dagen. Och nu har jag äntligen fått svar. Yes, jag kan äta imodium dock med förstånd, då jag är opererad. Max en halv tablett åt gången.
 
Vi pratade länge om hur min vecka varit och hon tror att jag har dumpat varje dag i en hel vecka. Då jag förlorat allt jag ätit, så har jag dessutom haft vätske- och näringsbrist vilket man som opererad lättare utsätts för. Därför har jag mått så ruskigt dåligt på nätterna och förmiddagarna. Men men, nu är jag hemma och har ätit bla kött och kalkon och det har jag fått behålla. Ska dricka en jädrans massa vätskeersättning och vila en massa idag, så är jag snart på banan igen. 
 
Har tappat 1,8kg under den här veckan och det gillar jag inte. Jag går gärna ner i vikt men jag vill göra det under kontrollerade former. 

Kommentera

Publiceras ej