Veckans matsedel

0kommentarer

Jag veckorhandlar numera, för då finns det minimal risk att jag fuskar med maten. Det har jag gjort ganska länge nu och jag märker stor skillnad, både på kaloriintaget men även på ekonomin.

Denna vecka ska vi äta
Lammstek, kokt potatis, blomkål, morötter och sås.
Gravad lax med äggröra
Pyttipanna med ägg och rödbetor
Fiskgryta med potatis
Ugnsgratinerad falukorv med mos

Allt är redan inhandlat och hemma i kylen, så jag har inte nåt utrymme för att trycka in nån pizza, kebab eller hamburgare någonstans och det är så jag måste ha det. Annars så spårar jag så lätt. :-) 

Mina mellanmål består av hårtbröd med massa fibrer och minst tre skivor kalkon eller makrillsfilé samt en banan och ett äpple under dagen. I morgon ska jag träffa dietist efter min operation, det ska bli jätteintressant och jag hoppas få lite mer tips om vad jag ska äta för att underlätta och hjälpa min viktnedgång ytterligare.

Kommentera

Publiceras ej