Nyår 2011

2kommentarer

Vaknade tidigt, redan halv åtta på Nyårsafton. Gick upp och åt frukost, hällde i mig mina mediciner, solade 30minuter och la mig och sov igen. Vaknade alldeles för sent denna gång, skulle hämta upp Cecilia kl 15 och då skulle jag vara duschad och klar och det kan jag säga att fröken Dybdahl den äldre, var inte det minsta i ordninggjord. Iväg och hämtade Cecilia och var upp och tittade hur fint hon hade gjort det med all julpynt där hemma, sen åkte vi iväg hem till mig och gjorde oss i ordning.

Det är ganska så svårt med kläder nu, för kroppen förändras från vecka till vecka. Så det som sitter ganska så bra ena veckan kan se för taskigt ut andra veckan. Tror jag provade 10 klänningar innan jag och Cecilia var överens om vilken outfit jag skulle ha denna afton. 

 Cecilia är Nyårsfin!



Håret är ju en historia för sig men jag testade denna för att få volym på kvällens frisyr.

 

Den kan jag varmt rekommendera! Man lyfter håret, pudrar på, tuperar och sprayar med hårspray och sen borstar man överhåret så man inte ser det tuperade. Min frisyr höll hela kvällen och natten. :-) Så alla ni som säger att ni inte kan få volym, här har ni räddningen!!!

Min pappa skjutsade ner oss till Varda och våran middag som vi skulle äta där. Det var gott men tyvärr så var det för fet mat för mig, så jag hade lite problem med att få i mig det jag behövde. Men jag åt all oxfilé och skippade potatisgratängen och såsen helt, för det var så fett så jag höll på att trilla av stolen. Men de andra gästerna gillade alla tre rätterna så det var nog bara jag som var kinkig pga min GBP-operation. Dock var efterrätten helt himmelskt god. Efter middagen blev det återigen dyngmycket folk och som vanligt, så hatar jag att stå i kö för att få beställa det jag vill dricka samt att jag och Cecilia upptäckte att vi helt plötsligt var äldst på stället. OMG, det var ju verkligen inte aktuellt att ha det som minne Nyårsafton 2011.........året då tanterna firande med allt för unga människor. Nix, vi hämtade ut våra jackor och lämnade placet.

Sprang förbi Tip Top och fick i mig lite protein, alltså kebabkött, fick det i lite folie, så vi kunde gå samtidigt som jag åt. Begav oss till Harrys. Där hade vi hur kul som helst. Lagom mycket folk och knappt någon fylla. Stod i baren och snackade hela kvällen och tro det eller ej. Jag tordes snacka med några killar! Hahahaha. Får nog lov att bli bättre på den fronten, fattar inte att jag får sån tunghäfta så fort jag är på krogen. 2012, får bli ett år som jag ska utveckla en ny talang........snacka med karlar utan att bli skräckslagen.

Vi gick ut och stod under värmelampor vid tolvslagen och såg all fyrverkeri som var på torget, massor med folk var där och det var en underbar stämmning.



Som tur var lyckades vi få en taxi hem, för det var verkligen svinkallt på natten.

Det här var en av de roligaste nyår jag någonsin haft, en riktigt bra sista kväll på ett bra 2011. Hoppas att ni också haft en superb nyår.

Kramiz

2 kommentarer

Cicci

01 Jan 2012 19:34

Tack själv vännen! Fantastisk kväll!

Nettan

03 Jan 2012 20:18

Fler såna kvällar 2012.

Kommentera

Publiceras ej