Stess med att träna.

2kommentarer

Fattar inte riktigt hur tränande människor får till sin vardag. Jag tycker det blir tokstressigt när jag ska iväg och träna till klockan 19. Dels så hinner jag inte äta innan, men måste ändå laga maten så att den är klart tills jag kommer hem eller som idag, så fixade Freddan käket. Allt som heter socialt liv dör samt tv-tittande existerar inte. Kan det här vara skillnaden mellan överviktiga och "normala" människor? De "normala" anser att det här ÄR normalt?!

Hur som helst så var jag och syrran iväg på tantgympan även idag. På onsdagar är det en äldre kvinna som håller i passet och det märks även på dem som är med och tränar, snittålder är kanske 60år. Men tro för guds skull inte att det är nåt latmanspass, ånej! Det här är det absout svåraste passet av de jag går på. Det är full fart från början till slut, mycket steg och en jädrans massa övningar med hantlar. Och de äldre som är med är hur pigga och alerta som helst. Blir förbannand när jag tänker på hur jag låtit mig själv förfalla. Men jag kan inte göra det ogjort utan i stället så tar jag i extra mycket på varenda jäkla övning. Fick beröm av "gympafröken" idag. :-)

När jag var ut med Laban på långpromenad så börjar känna ett tryck på vänster knä. Lite märkligt då jag aldrig oavsett vikt, har känt ett dyft i mina knän, vilket många av oss tjockisar får stora problem med. Men jag hoppas det hinner gå över tills på söndag.

Nu blire bingen.

2 kommentarer

Bea

25 Jan 2012 22:59

Det absolut viktigaste för mig när jag väljer träningsställe är att det är antingen 1, så nära skolan som möjligt eller 2, så nära hemmet som möjligt. Annars tar tiden till och från träningen för mycket tid som jag behöver till annat + att jag kan få lust att strunta i träningen om det tar för lång tid fram och tillbaka...



Dingtuna tar väl ett tag att åka till? :) Men om man har träingskompisar och det är rolig träning så kan ju det överväga ;)



/Bea

Nettan

26 Jan 2012 08:27

Bea - Förstår ditt tänk men nu är det så att det är din andra faster som ser till att den här fastern överhuvudtaget kommer i väg och tränar. Utan henne så skulle allt fallera, gällande träning, så jag får nog fortsätta åka ut till Dingis. Men jag förstår ditt tänk och tror abosolut att det passar för dem som har bättre karaktär än mig. :-)



Kramiz

Kommentera

Publiceras ej