GBP-kortet och tantgympa.

0kommentarer

Igår när jag var hos dietisten så fick jag mitt GBP-kort. Och idag hjälpte Annelie mig att få det inplastat, så nu kan jag ha det med mig i väskan, forever!



Kortet kan jag som opererad visa upp när jag tex ska ut och flyga, då jag behöver äta oftare än andra och kan behöva ta med mig egen mat eller som jag gjorde idag på lunchen. Visade upp det på Harrys och fick halv portion samt halva priser på maten. Tummen upp för Harrys!

I kväll så har jag varit å tränat igen, det är fortfarande prova-på-veckor, så vem som helst kan testa denna vecka. Ullis lurade jag med idag, hon ska med även i morgon. Jag kommer att gå tisdagar, onsdagar och söndagar. Det kostar 450kr per termin.

Vad är då tantgympa? Jag vet inte om det finns nåt annat namn på det. Min syrra har i alla år kallat det för just, tantgympa. Därav även mitt ordval. :-) Då jag har mindre erfarenhet än de flesta gällande idrottande, så kan jag inte sammanlikna det med nåt. Men det står en instruktör i mitten som visar olika steg och gester man ska göra för att röra på fläsket samtidigt som hon talar om vad vi ska göra, i vilken takt och hur många gånger. Puh, det är asjobbigt men jättekul!!! Hantlar har vi åsså och idag sa Eva åt mig att jag det inte såg ut som om jag tog i nåt i söndags och att jag skulle dubbla vikten. Och det gjorde jag och orkade med alla rörelser. Vilken jädrans känsla!!! Blir så himla glad när jag känner att jag orkar mer än tidigare, det blir en så jäkla kick och jag vill bara hoppa, skutta och tjuta av glädje! Ni som alltid varit smala har nog svårt att förstå den känslan av frihet som uppstår, när man helt plötsligt orkar mer än man gjort på många år. Genuin glädje!

Men nu är det dags att hoppa in i duschen och sen blir det långpromenad med Laban.

Kommentera

Publiceras ej