Fina peppord från Ankan.

7kommentarer

 Angelica Andersson Jag är MYCKET imponerad av att du tränar och det är jag för att jag vet att du har tyckt att det är så tråkigt, vi har ju båda Gymmat tillräckligt när vi bara tagit oss till närmaste kiosk för snask....ja shit undra hur mycket pepsi max vi tillsammans druckit? Jag ger dig en enstående ovation och om du någon gång vacklar så tänk kina och ut skrattning av tandlös,det gör jag :) Grattis Nettan till dina nya vanor!



Angelica är en gammal jobbarkompis som jag upplevt mycket tok med, vi har helt enkelt haft det askul. Det hon hänvisar till i sin text är när vi var i Kina med jobbet, vi skulle på sightseeing till kineskiska muren. På den tiden var vi båda två, glada och runda tjejer. Och kineskiska muren är byggt för små smärta kineser och inte två stora västerländska kvinnor. Dessutom var det oerhört varmt denna dag, så vi hade båda på oss linnen. När alla andra begav sig upp för denna mur, så gick Ankan och jag neråt mot första bästa ölbar. Där sätter vi oss och pustar ut i skuggan. Efter en stund märker vi att det bara är kineser där och så vi två förståss. Kineserna glor som fasiken på oss och de pekar, garvar och hånar oss. Det kommer tom fram en tandlös kvinna och pekar 20cem ifrån oss, säger nåt på kinesiska och alla andra på serveringen garvar. Vi häller i oss vår öl och är överens om att det är pga att vi är tjocka och har linnen på oss  som vi blir hånade. Något sårade går vi mot bussen och frågar vår guide om vi på nåt vis är ohyffsade för att vi är tjocka å går i linnen, vi vill ju följa seden dit man kommer. Guiden är helt oförstående, varför skulle de skratta för att vi var tjocka frågar hon, Buddha är också fet. Nej, nej, nej, säger hon, de skrattade absolut inte åt att ni är feta. Nähä säger vi, vad garvade de åt då? De hånar er för att ni västerlänningar är så otroligt fula!
Alltså allvarligt talat, hur bra kändes det?!?! Där sitter vi på en bar och nästan har andnöd och nära döden upplevelse och alla på serveringen skrattar åt oss för att de tycker vi är fula. Hahahaha. Hysteriskt kul, tyckte vi då och även nu.

En bild på mig och Ankan i Kina 2007



7 kommentarer

Ankan

03 Feb 2012 22:37

Jag dör va roligt,kan fortfarande se den dära tandlösa tanten med ris hatten. Ja det är en resa jag aldrig kommer glömma. Jag som skulle åka och sova ut,jo eller hur,fröken babbel kvarn ;) Kul hade vi <3<3<3

Ankan

03 Feb 2012 22:39

Lite hot pott är aldrig fel....NOT!!!

Susanne

04 Feb 2012 01:43

Ha ha..... vilken jäkla resa det var!

Fast jag och Esa var faktiskt först upp på Muren - så långt det gick att komma. Som vanligt, när det är Esa, så tävlade vi om att komma upp före alla småkidz och såklart, när det gäller Esa (och även mig) så klarade vi det galant. Först och högst!

Hundpromenader är underskattat måste jag säga. Ger en helt fantastisk grundkondition. Om man speedar på lite.



Tycker det är kul att följa din resa Nettan. Blir glad när jag läser den.



Kram Sus

Lina

05 Feb 2012 00:13

Fina ord från fina Ankan <3 MEN så roligt, jag hade nog gått tillbaka till lilla tanten o pekat på henne och skrattat. Dumma lilla tant och tycka så om er som är så fina :)!

Nettan

05 Feb 2012 00:56

Ankan - Det tokiga var ju att jag ökade på min dos med Levaxin precis innan vi åkte, vilket resulterade i att jag kunde vara vaken oerhört mycket medans du som småbarnsförälder ville sova. En liten miss i planeringen. Haha

Förlåt för festen jag hade i vårat rum när du sov. Hahaha. Hotpott, var asäckligt, allt mat i Kina var banne mig äckligt, när jag tänker efter. :-)

Nettan

05 Feb 2012 00:59

Susanne - Så här i efterhand är jag lite förvånad över att Esa inte skapade någon slags tävling med alla inkluderad i denna tävling. Hahaha. Nån mer tävlingsinriktad människa har jag aldrig träffat, hysteriskt roligt.



Vad kul att du läser bloggen, jag läser din. :-)



Kramiz

Nettan

05 Feb 2012 01:01

Lina - Ja men eller hur?!?! Gumman var spinkig, rynkig och tandlös åsså påstår hon att det var vi var fula. Konstigt land det där. Hahaha

Kommentera

Publiceras ej