Hos familjeläkarna

2kommentarer

Jag hade tid hos läkare kl 10.15 idag å hade massa planer från klockan 11 å framåt men det sket sig. Var hos familjeläkarna i tre timmar, helt galet.
 
 
Fick nåt slags VIP-kort till labb, inte helt poppis att glida förbi allihop som satt där. Ungefär som när man glider förbi kön på krogen, inte heller så himla poppis. Haha
 
Fick gå till labb 3 gånger, undersökt av flera olika läkare, fick en akutgyntid samt att jag ska tillbaka å ta fler prov nästa vecka. Suck. Jobbigast var att de tog grav-test, då höll jag på å smälla av, hormonspiral och 42-år, kan man bli gravid då??? Men som tur var så är jag INTE gravid! Superduperglad!!
 
 
Åsså undrar dom varför jag kommer så sällan.......det tar tid å det gör ont, usch ogillar sjukhusmiljöer. 
 
Men hur som helst så har jag tydligen en urinvägsinfektion som gått upp i njuren och det känns helt ok, var mest rädd för tarmvred å det var det alltså inte. Så nu har jag fått någon hästdos, tre tabletter om dagen å vid minsta lilla försämring måste jag åka till akuten, får inte hålla på å dra på saker å ting så länge.......... (å det är ju himla troligt att jag kommer göra det! )
 
Knölarna i armhålan är inte cancer å det är ju himla skönt.
 
Då jag har svårt att finna mig till ro i mitt "nya" jag, känns lite som jag tappat bort mig själv på vägen, så har jag fått medicin mot nedstämdhet.
 
Magkatarr hade jag så klart åsså, så även det fick jag medicin emot å insomningstabletter behövdes så jag får sova nån gång.
 
Som sagt det tog tid hos familjeläkaren och jag blev ordentligt undersökt, så nu hoppas jag på att jag snabbt är fit for fight igen!

2 kommentarer

Eva Svanbäck-Lidman

21 Dec 2012 22:44

Men Nettan... du måste vara rädd om dig! Skönt att du blev omhändertagen. Kram

Svar: Men jag är ju rädd om mig. :-) Kram
God jul Eva hälsa hela familjen.
Nettan

Angelica

22 Dec 2012 20:51

Du ska då ha "vip" överallt ;) skönt att vården funkar ibland. Kram

Svar: Hahaha, ja ibland har man tur. :-) God jul på er allihop! Kram
Nettan

Kommentera

Publiceras ej