En dag full av träning.

0kommentarer

Peter och jag gick å käkade på Grekiska Kolgrillsbaren. Då vi båda är GBP-opade så äter vi inte lika mycket som "normala", men jag åt två spett och skippade riset och såsen. Däremot så tog jag in en efterrätt och det skulle jag inte ha gjort, för jag blev så trött av att jag åt för mycket, så det var bara att åka hem å lägga mig. Peter åt ingen efterrätt och mådde betydligt bättre. :-)
Vi har ju satt mål med våra pedometrar på jobbet. Alla ska ha gått 30.000steg fram till måndag kl 8, när jag vaknade idag så hade jag inte ens lyckats få ihop hälften, suck. Så i morse när jag vaknade så klev jag upp på CT innan jag drog i väg på ett jobbmöte som tog fyra timmar, så när jag kom hem slängde jag på mig träningskläderna och åkte snabbt till Dingis för tantgympan. Saknade fortfarande alldeles för mycket steg för att få till mina steg tills i morgonbitti. Så jag började gå hemåt, så fick Ullis hämta upp mig efter vägen, väl hemma ställde jag mig på CT igen för ytterligare 1mil och massa steg och därefter en promenad ner till Domkyrkan. Å äntligen är jag i mål!!!
Började fundera på varför det är så viktigt för mig att klara dessa jädrans steg och det är inte pga tävlingen eller för att jag ska röra på mig. Utan det är as-viktigt för mig att klara denna första helgen pga att jag måste lyckas för min egen skull! Mentalt är den här helgen oerhört viktig. Jag har så många gånger misslyckats med fysisk aktivitet och jag vet inte ens hur många gånger jag har börjat träna för att sen ge upp efter några veckor. Så den här helgen har varit jättejobbigt och framförallt idag, jag vägrar ge upp. Så nu sitter jag här i soffan och är helt knäckt i kroppen men jag vet att i morgonbitti kommer jag vara jättenöjd med att klara mina 30.000 steg och det känns fantasiskt.

Kommentera

Publiceras ej