Byter Stockholm mot Göteborg

0kommentarer

Fredag morgon.......puh.

Satte oss på tåget mot Vässan. Tobbe hoppade av och min syster hoppade på tåget. Vi åker direkt till vår brorsdotter Bea i Göteborg. Piggare har jag ju varit och jag får arga ögat från storasyster, då jag inte är helt i mitt esse. Har dock laddat med en massa mat, för att kunna piggna till.



Dock anser jag att det alltid är svårt att vara på resande fot efter operationen. Då man inte kan bära runt på ett kylskåp så blir man väldigt begränsad och därmed får jag inte i mig tillräckligt med protein. Men jag äter mina proteinbars, de mår jag absolut bäst av, så länge det inte är chokladsmak på dem.

Hur som helst så fick jag sova lite på tåget och var pigg som en mört när vi närmade oss Göteborg. Wieeeee!!! Vi tog taxi hem till Bea, där det redan var förfest med hennes polare. Vi ska på en Chalmers sittning med 90-talstema, så Bea och hennes killkompisar skulle vara Spice Girls. Hahaha.

Lisa och jag blev trevligt bemötta av Beas vänner och som vanligt var det snabbt byta om, dra ett extra streck på ögat, dricka lite alkohol och sen satte vi oss på bussen mot sittningen.

     

Herrrrrre guuuuud, så många regler det fanns att hålla sig till. Å jag som är sämst på att följa regler överhuvudtaget. Dessutom så höll jag knappt på att få komma in på sittningen pga att jag inte hade med mig legitimation. Haha, har för 17 inte visat leg på 20år!!! Men Lisa identifierade mig, så det gick bra till slut. När vi precis satt oss till bord kom första regeln, inga toabesök förräns huvudrätten är avdukad. WTF?!? Fanns tydligen inga fler än jag å Lisa som fött barn i den lokalen. Hahaha.

Sen tog det inte särskilt lång tid förräns Bea berättade att jag å Lisa antagligen skulle få sjunga en låt inför alla. Jag sa tvärnej, det är inte aktuellt men då sa Bea att det måste jag göra annars blir det jobbigt för henne. Suck, ja vad gör man inte för familjen. :-) Å mycket riktigt, så tog det inte särskilt lång stund förräns våra namn ropades upp. Det var bara att ställa sig på stolen å sjunga, åsså en mycket märklig regel.



Ytterligare en annan regel var att man måste sjunga rätt annars så blir det omstart och det åkte vi så klart dit på. Men men, kul var det iallafall.

 


Dessutom så blev vi bjudna på shotar från dem som höll i sittningen, så helt katastrofala var vi tydligen inte. Ett bord lite längre bort utbringade en skål för Anette och Lisa. Hahaha.

Hur som helst efter middagen så var det dags för "mellanfest", då gick vi hem till "nån" som bodde i en studentkorridor och drack ännu mera alkohol, var där några timmar för att sen bege oss tillbaka där vi var på sittning.
Det blev så klart samma problem för mig att komma in igen men nu började systrami tjafsa med vakterna så jag passade på att glida in medans hon jiddrade med dem. Den taktiken har vi lyckats med från det att jag var 15år och hon 18år. :-) Märkligt att den fortfarande fungerar. Haha.  Sen blev det shaka loss hela natten lång. Askul!








Kommentera

Publiceras ej