Dag 2

0kommentarer

Jag har kräkts hela natten fram till klockan fem. Det visar sig att jag tydligen är klenare än de flesta, mår dåligt av narkosen, gasen, medicinen mot illamåendet och morfinet. Jippie eller NOT!

Jag sover mestadels hela tiden, de försöker få i mig lite dryck men det går inte. Ronden kommer och jag blir meddelad att jag inte får åka hem pga att jag inte får i mig tillräckligt med vätska. Min pappa och syster kommer halv ett och hälsar på. Lisa blir kvar lite längre och vi beger oss ut till sällskapsrummet, där somnar jag sittandes. Underbart sällskap med andra ord. Får gottgöra henne någon annan gång.
När Lisa gått sover jag i flera timmar. Börjar nu dessutom att få himla ont i magen. Vilket var en ny känsla då jag inte känt särskilt mycket av operationen innan.

På kvällen sätter de dropp igen då jag inte kan få i mig nåt och jag sover som en stock hela natten. Men nu vill jag hem.

Kommentera

Publiceras ej