Familjekalas, Turklandsplanering, träning osv

6kommentarer

Igår var jag riktigt seg, tror att allt åkande på olika lasarett/familjeläkare och dyligt gjorde att jag behövde vila hela dagen igår.

Men idag har jag dock varit mer allert. For iväg till Renée och checkade in massa av hennes kläder som hon ska sälja. Jag köpte 2st poncho och en skinnkappa, den var dock i storlek 44, så den får vänta en liten stund. :-)
Nu var jag så pass förutseende att jag hade med mig en köttbit, en pannbiff och ett bröd som jag fått av Susanna.
Det gjorde att jag kunde vara kvar och skvallra en liten stund längre. Men sen var det hem och vila igen.
Susanna - Brödet var sjukt gott, både Renée och jag vill ha receptet. :-)

Efter min vilopaus var det återigen dags för ett familjekalas. Min systerson Adde fyllde år förra veckan men vi alla har haft fullt upp och de har dessutom flyttat in i sin nya lägenhet 1november, så idag passade det ypperligt. Det var supertrevligt och träffa alla igen, smakade lite grann på vissa kakor och gav dem vidare till min systerson Jonte som är smal, ung och växer fortfarande, så han fick i sig lite extra.

För 2år sen firande min syster och svåger 10årig bröllopsdag, det firade vi med att åka till Turkland allihop. Vi hade en underbar vecka tillsammans och nästa år vill vi göra det igen och denna gång blir vi 11 personer som åker. Då de flesta av oss är kraftigt överviktiga så har vi satt upp ett mål för oss som är tjockisar. Det är jag, Lisa, Johnny, Adde, Freddan och Sarah. Vi sex ska för att få bo på ett 5 stjärnigt hotell gå ner 78kg tillsammans fram tom 9 februari 2012. Gör vi 80% av 78kg (62,4kg) så blir det ett 4 stjärnigt hotell och ett 3 stjärnigt vid 50% (39kg).
Jonte väger 76kg så det är en Jonte + 2kg som ska bort. :-)

Alla kommer att sms:a mig sin viktnedgång varje torsdag med start from i morgon. Jonte har helt andra mål som han och jag skrivit avtal och som han signat idag, det handlar om att hjälpa till hemma och skolgrejer.

I morgon ska jag ringa kirurgavdelningen och höra när jag kan börja träna för vi alla vill nå vårat mål på 78kg och vi har bestämt att vi tjejer ska haka på Lisas tantgympa, (som hon kallar det) och grabbarna ska ut och springa. Detta ska göras varje tisdag och söndag. Det här kommer bli hur kul som helst.

Idag har jag även bytt tejpen själv på mina små ärr även de i naveln.....är så stolt över mig själv.

Men nu blir det en halvtimmes promenad och i morgon är det vägningsdags. Tjohoo!

6 kommentarer

Susanna

09 Nov 2011 22:54

Vilken super ide alltså :-)

Brödet ska ni absolut få recept på. Jag har aldrig smakat de efter att de har varit nedfrysta, så de funka alltså?

Skickar dig receptet så kan du lägga upp det här på bloggen!

Renée

09 Nov 2011 23:14

Det fixar Ni!!!! Hejja-hejja!!!!!

Cicci

10 Nov 2011 12:58

Coolt! Förutom viktminskning kan du alltså både röra vid, skriva om och säga ordet navel utan att kräkas:) Bra jobbat tjejen!

Nettan

10 Nov 2011 23:07

Susanna - Vad var en superidé? Jag har ju aldrig provat brödet när det inte är fryst, så jag vet egentligen inte hur det ska smaka. Hahaha. Men jag hade med mig ett bröd på kalaset igår och det är jättegott.

Nettan

10 Nov 2011 23:08

Renèe - Det hoppas jag verkligen, ska bli kul och se hur familjen ser ut om 12 veckor. Och framförallt.......vad kommer finnas med på vårat julbord? Bara vatten eller? Hahaha

Nettan

10 Nov 2011 23:09

Cecilia - Helt magiskt....utvecklig pågår för fullt. Haha

Kommentera

Publiceras ej