Första arbetsdagen.

2kommentarer

När jag började min blogg hade jag bestämt mig för att skippa skriva om jobbet men just idag så måste jag få ventilera liiiite grann.
För idag har jag varit och jobbat för första gången sen operationen och shit vad skönt det var att få komma tillbaka. Träffa alla goa kollegor och dessutom få veta att Robin och hans tjej väntar barn, så sjukt roligt, grattis till er båda!
Hade med mig en kasse full med mat när jag kom till jobbet, det är lite mer planering nu, än tidigare, då jag ska äta 6 gånger per dag. Men det kommer jag att fixa, har ett par jobbarkompisar som äter like ofta så jag får helt enkelt hänga på dem.
Idag slutade tyvärr Sara, en underbar, ung småbarnsförälder. Önskar henne så klart lycka till med nya jobbet men det är alltid trist när någon slutar då vi är ett riktigt tajt gäng.

Var dessutom i väg på ett givande möte på eftermiddagen, så det ser ut att bli en fantastisk vinter. Me like!

Jobbade mellan halv tio och halv fem, lika bra att gå lugnt fram innan jag är helt 100 igen. Åkte och hämtade min pappa efter jobbet och sen åkte vi och handlade hem mat. Jag behöver fortfarande någon som bär mina kassar, vilket känns helt muppigt men det är väl lika bra, så magen får läka ordentligt.

Snackade med världens bästa unge idag, alltså min dotter Josefin. Nu är det bara fem veckor kvar tills hon och bästa sambon Samuel landar på svensk mark. De kommer hem till jul och ska sova här hemma, så jag får massor av tid att skämma bort de "små". Samuel är dessutom känd för sin goda omelett, så den har jag tänkt att han ska få bjuda sin gamla svärmor på under dessa dagar. :-). Längtar efter dem som 17.



Festar-tarmen börjar vakna till liv. Sist jag festade var 28 augusti, då Emmas hade sin 30årsfest, The white party.
Det är nog mitt längsta uppehåll sen kanske 14, 15 års åldern. Hahaha. Jaja, förhoppningsvis har jag en inplanerad juldagsfest på Varda, bara det finns biljetter kvar.

I morgon så är det vägningsdags inför Turklandstävlingen, familjen ska sms mig sin nya vikt. Håller tummarna för att vi inte gått upp vikt. :-)

2 kommentarer

lenaelisabeth

17 Nov 2011 17:33

Längtar också efter dem jättemycket, blir skönt att få hem dem ett litet tag :)

Nettan

17 Nov 2011 20:30

Oavsett hur gamla våra barn blir, så kommer de alltid vara just, barn. Ska vi kanske planera in nåt gemensamt med kidsen?



Kram

Kommentera

Publiceras ej