Trevlig helg, alla.

0kommentarer

Idag har jag fått en hel del uträttat, himla skönt.

Var och handlade en massa god mat, laxkotletter, lammsstek, makrill, köttben m.m

Åkte direkt ut till gravarna på Badelunda. Mauri, Josefins biologiska pappa fick hjärntumör när Josefin var 8veckor och han dog när hon var 3år och sen min älskade mamma, dog av Kol för 10år sen. Båda saknade i massor. Kändes skönt att få tända ljus hos dem idag, så länge vi fortsätter minnas, så finns de kvar hos oss, iallafall lite grann.

Väl hemma så kom mina kära systersöner Adde & Freddan en snabbis, kul å få snacka med dem lite grann också.

Till kvällsmat lagade jag laxkotlett, blomkålsris, kokta morötter och en kall sås med röd rom. Det blev supergott!
Tog en halv laxkotlett men även det var för mycket, fick i mig 1/4 av en laxkotlett. Det svåra är att göra dessa portioner, så små. Tycker att jag lägger upp lite men varje gång visar det sig bli alldeles för mycket. Får lov att åka iväg i helgen och inhandla pyttesmå matlådor. Då en laxkotlett räcker till 4 portioner, hahahaha. Det är ju larvigt när man tänker på det.



Mina stygn har börjat klia, vilket jag tror är någonting positivt. Sen har jag kunnat sova på sidan i natt, vilket var fantastiskt skönt. Efter att legat på rygg en i 9dagar, jag sover nämligen alltid på magen och det går inte än så länge.

Har varit ute en hel del med Laban idag, vädret är så himla milt. Om man jämför med förra året, så hade vi ju snö den här tiden.
Jag är mindre trött idag, har bara behövt fått lägga mig och vila en gång på fm och en gång på em. Så jag blir starkare och starkar för varje dag som går., UNDERBART!

Kommentera

Publiceras ej