Lördag, söndag och måndagens händelser.

0kommentarer

Undrar hur det går för min kära familj med vår gemensamma viktminskning. Längtar till på torsdag när vi ska väga oss igen, tanken är att vi då ska ha gått ner 78kg/12veckor alltstå 6,5kg tillsammans.

Vill passa på och berätta om min syster som skapar unika smycken, passa på och lägg er beställning i god tid innan jul till era nära och kära, checka in  http://smyckenby.me/


Efter min tripp i fredags på Tabazco så kan man lätt tro att jag hade en riktigt karatefylla, för jag var helt död hela lördagen och låg mestadels bara i soffan  och glodde på tv.  Skulle ha städat och tvättat men det blev inte gjort. Skönt att vägra ibland också. Hahaha. Gjorde visserligen en väldigt god höstgryta med massa rotfrukter och nötkött.


Söndagen började jag med en långpromenad i det fantastiska vädret. Har testat mina gå-stavar och det är riktigt stor skillnad att gå med dem, det känns i armarna direkt samt att jag måste öka farten för att få in takten med armar, ben och stavar. Behöver jag säga att jag har kordinationsproblem. :-)
Eftermiddagen spenderade jag med min kompis Cecilia. Vi åkte ut till Erikslundsshopping Center och som den shopoholic jag är, så hittade jag självklart en massa att handla. Haha. Sen åkte vi hem till mig och lagade mat, kyckling, paprika, sockerärtor och sås med nya favoriten blomkålsris. Sen löste vi världsproblem resten av tiden, precis som vanligt.


Har börjat kolla på en serie som heter 4400, den är 39timmar lång, så jag har några timmar framför projjen att slå ihjäl.


Min pappa har varit förkyld i fyra veckor och idag tvingade jag honom att ringa läkare, tack å lov fick han komma omgående, då det är mindre än ett år sen han hade lunginflammation. Är glad när sjukvården tar de äldre på allvar. Ska ansöka om att bli godman åt min pappa nu för att han börjar bli lite snurrig, vilket är att förvänta i den åldern.


I kväll har jag jag och Susanna varit på Hässlo Spa och lyssnat på en föreläsning om mindfulness, är jätteintresserad av ämnet och hur man kan använda det vid viktminskning. Ska börja läsa lite mer kring detta. Det var mitt första besök på Hässlo Spa enormt rogivande och jag hoppas få till ett besök till om inte allt för lång tid. Mådde bra i själen innan för väggarna där.

Ha det bäst.

Kommentera

Publiceras ej