Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill!!!!

2kommentarer

Jag vill snusa, äta godis, dricka öl, äta en pizza och så mycket mer. Operationen har gjort det fysiskt omöjligt för mig att göra alla dessa saker men frågan är hur det är tänkt att jag ska komma över mitt beteende och förhållningsätt till mat och dryck som jag haft i alla år?!

Är extremt nyfiken på att veta hur landstinget tänker?

Hur många alkoholister skickar man hem med enbart antabus och säger, varsågod, nu får du sköta dig själv. Eller hur många anorektiker får dropp för att överleva och sen bli hemskickade? Missbruket är det samma det är bara olika sätt att uttrycka sin ångest eller vad det nu är.

Jag har mer tur än de flesta, jag är enormt intresserad av personlig utveckling och mental inställning vilket gör att jag arbetat med mig själv och mitt förhållande till mat under det senaste året. Dock har även solen fläckar och vissa dagar är det svårare än andra dagar. Med min kunskap & stöd från vänner och familj kommer jag att lyckas men jag vet att alla har tyvärr inte lika förspänt som jag. 


Framförallt känner jag att landstinget gör fel som inte ger mer stöd i form av samtal efter en sån här stor operation. Kan det vara pga detta som göra att väldigt många faktiskt återigen blir överviktiga efter några år efter operationen eller byter sitt matmissbruk mot ett nytt ex alkoholmissbruk? De kan göra ett fysiskt ingrepp på min magsäck men vad gör jag åt mitt missbruk?

Vill återigen betona att jag anser att GBP-operation inte är någon quick fix, det är en livsresa där man som opererad måste göra många och svåra val, det är en lång resa, där du själv måste göra massa livsförändringar för ett längre och hälsosammare liv.

Lev väl och var rädda om varandra.

2 kommentarer

Cicci

16 Nov 2011 23:42

Heja heja bästa Spätti!

Lovar att uppdatera dig vad amygdalatanten kommer fram till för klokt!

Du är en inspiration hela du! Kram

Nettan

17 Nov 2011 16:57

Ja!!! Vill verkligen höra vad hon har att säga. Tack för att du tycker att jag inspirerar...... det blir jag inspirerad av. :-)

Kramar

Kommentera

Publiceras ej