All time high!

0kommentarer

Igår var det all time high här på bloggen, shit vad kul och tack alla ni som läser.
Jättekul dessutom med alla kommentarer.

Idag har det varit en händelserik dag. Full fart från morgon till kväll, underbart.

Dagen började med att jag fick ett blombud från Jorunn i Norge. Hon och jag är sysslingar och har stått varandra nära i många herrans år, trots att jag är fem år äldre. Tusen tack, Jorunn!



Vid 11-tiden åkte jag i väg till Erikslund och handlade. Dels skulle jag till Apoteket och köpa tejp till mina ärr, de ska tydligen tejpas i 4 veckor efter borttagandet av stygnen, så blir ärren finare. Sen gick jag in till sportaffären och köpte mig ett par gå-stavar. Det trodde jag aldrig skulle hända om jag ska vara helt ärlig, är glad över att det är mörkt ute. :-). Köpte även ett par till min pappa i farsdagspresent.

Sen gick jag till Chilli och hittade en hög kandelaber som jag har varit på jakt efter i ett par år nu! Och äntligen hade de fått hem en sån, den är skitsnygg och den är jag värd efter att ha tappat mer än 10kg!



Därefter blev det in på ICA Maxi och helt ärligt kan jag säga att det tar tid att handla numera, varenda pryl som läggs i vagnen kollas igenom noga. Blev jätteglad som hittade den här pastan och som innehåller 62g protein och 13g kolhydrader i jämförelse med vanlig pasta där det oftast är tvärtom. Återkommer senare om hur de smakar, för det har jag ingen aning om.



Väl hemma så fick jag lov att vila en stund innan jag begav mig till jobbet för att träffa mina underbara kollegor vid 15-tiden. Shit vad jag har saknat dem, tyvärr så hade Sara hunnit gå till sitt tåg men de andra glada jobbarkompisarna fick jag se i allafall. Ska försöka börja jobba lite smått i mitten på nästa vecka.

Gick till Åhléns och handlade lite rengöring till mitt ansikte, är fortfarande oerhört torr i hyn. Så jag hoppas att det här kommer att hjälpa.

Sen gick Tobbe & jag till Tabban på AW. Vi åt Tacos och jag drack vatten (!) och Tobbe öl, såklart! Andreas (Josefins farbror) jobbade i dag så jag fick snacka en snabbis även med honom. Gabbe kom efter nån timme och även Susanna när hon slutade jobbet. Det blev så många timmar där, så jag blev tvungen att äta en vända tacos till, hahaha. Dock hoppas jag att det är första och sista gången som jag enbart dricker vatten på Tabban. Trodde viserligen att längtan efter öl skulle vara större än den är, så där är jag glatt överraskad. Men att dricka vatten på krogen, hallå?! :-). Nästa gång kommer jag nog dricka Pepsi Max eller nåt. Haha

Nu ska jag byta om och sätta på mig bekvämare kläder och sköna skor, ta med mig mina nya gå-stavar och sen bege mig på en kvällspromenad, därefter blir det sova för min del.

Ha det bäst.

Kommentera

Publiceras ej