1:a Adventsfika

0kommentarer

Sov till lunch, det var asskönt.

Sen var det bara att gå upp och göra mig i ordning för adventsfika ute i Dingis, denna gång utan Josefin. Känns lite märkligt att uppleva sånt som är så oerhört förknippat med familj och traditioner utan henne. Det har varit hon och jag i så många år och det har nog gjort bandet mellan oss ännu tajtare än om vi varit fler familjemedlemmar. Längtar så tills jag får krama och pussa hennes goa kinder igen. :-)

Advenstfikat bjuds som alltid av min syster och svåger. Nyhet för denna år var en julkalkon, Johnny hade tydligen köpt fel, så det fanns den och den mera vanligt och traditionella julskinkan. :-) Båda var supergoda. Massa annat gott serverades också som sig brukar hemma hos dem.



Denna helg har vi även lottning av vem man ska köpa julklapp till i år. Alla har i förväg mailat Lisa en önskelista på tre stycken julklappar, sen så får var och en dra en lapp och därefter vet man vem man ska fixa julklapp till. Lisa är den som informerar Bea, Sara, Josefin och Samuel som inte var med idag, så även de vet vad de ska inhandla. 

Idag fick jag äntligen se Lisas nya walking closet, där hittade jag en klänning som jag tyckte var snygg och det slutade med att jag fick den av Lisa och kunde faktiskt ha den på mig direkt!! Kan inte ens komma ihåg när jag sist kunde låna/sno eller för all del få kläder av min syster......måste ha varit någon gång i tonåren, då jag var inne och smög på hennes rum för att försöka snika åt mig nåt plagg. Hahahaha och gissa om jag fick stryk när hon kom på mig. :-)

Nu under kvällen så har en släktning i från Norge letat upp mig på fejjan. Helt otippat och jättekul. Hennes mamma och min mamma var kusiner och de har stått varandra oerhört nära som barn. Kari som hon då heter har betytt oerhört mycket för oss och våra somrar i Odda som barn. Nu har jag bjudit hit henne och jag hoppas verkligen att hon kommer.  

Kommentera

Publiceras ej