Helgernas matintag är katastrofala.

0kommentarer

Den här helgen har gått i trötthetens tecken. Märker av att jag har svårt att få i mig tillräckligt med mat på helgerna. Mina rutiner sitter som ett smäck på vardagarna och när jag är på jobbet. Men när det kommer till helgerna så raseras det direkt. Ska just nu egentligen vara inne på min 4:e måltid men har än så länge bara fått i mig 2, det gör så klart att vikten stannar av men framför allt att jag blir trött och att jag får näringsbrist.
I fredags var jag på möte i Stockholm och då missade jag också en massa måltider, det gjorde att jag var asseg och trött på kvällen. Blir ju nästan aldrig hungrig numera men jag känner däremot att jag behöver fylla på med lite näring. Har jag då inte med mig nåt mellanmål, så blir det lite trickigt att hitta nåt att äta. Att gå till ett fik och köpa nåt är uteslutet. Jag behöver protein och det finns varken i en lussebulle eller i en god smörgås. :) Möjligtvis kan jag hitta en sketen skinkskiva om jag dissekerar en smörgås och det är alldeles för lite. För att jag ska kunna tillgodose mig samma näringsupptag som en icke opererad person, så måste jag äta tre skinkskivor när en "vanlig" människa äter en skinka. Hm, vet inte riktigt hur jag ska få bukt med det här, får väl börja ställa telefonen på larm varje gång jag ska äta nåt. Nog om detta.

Samuel hörde av sig sent i fredags, Josefin hade gjort sig illa på jobbet och skadat tre fingrar och de var på sjukhuset och de skulle röntga hennes hand. Då var det riktigt jobbigt att vara så långt ifrån min lilla dotter. Vet ju att hon hatar allt som har med sjukhus att göra. :-(.
Men jag är så klart oerhört tacksam för att Samuel var där hos henne. Det visade sig att det var stukat och att ledbandet var utsträckt, så de tejpade fingrarna och hon är sjukskriven några dagar från jobbet. Blir så klart svårt att servera julbord när högerhanden är skadad. Nu är det bara 11dagar kvar sen så kommer kidsen hem och ska fira jul, det ska bli underbart.!!!

Jag har delad vårdnad om min hund Laban, mitt ex Jonas och jag har honom varannan vecka, vilket funkar jättebra för alla parter. Men idag har jag fått ha honom lite extra för Jonas och Elin skulle iväg till Stockholm och hälsa på vänner och få lite barnkläder. De väntar tillökning till jul, vilket jag tycker är jättekul. Huset känns alltid lite tomt utan Labans trippande tassar eller hans blöda nos när han pockar på uppmärksamhet. Så idag när jag är så här himla seg så är det skönt att ha en glad Laban här hemma.

Ser fram emot nästa vecka, det är en hel del säckar som ska knytas ihop på jobbet, det kommer bli intressant.

Kommentera

Publiceras ej