Årets sista torsdag

0kommentarer

Skumt väder, idag har det varit ett riktigt höstväder. Är glad för att jag inte är en av alla som påverkas av årstiderna. Vissa kan ju bli riktigt deppade vissa årstider medans jag stormtrivs med dem alla. När jag blir "stor"och ska flytta utomlands, då kommer jag sakna vår/höst och vinter, det är jag helt övertygad om, jag tycker alla har sin charm.

Vaknade innan klockan ringde i morse, hoppade in i duschen och åt lite gröt innan jag for i väg till jobbet och mina kollegor. Har suttit med pappersarbete idag, vilket inte är min favvosyssla men någon måste tyvärr även göra det. Tack å lov så är jag också kökslav med Robin denna vecka, vilket är en betydligt roligare uppgift. :-). Började faktiskt min karriär i disken på Åhléns Restaurang för ca 100år sen.........känns det som iallafall. Hahaha

Vi slutade tidigare på jobbet idag. Jag hade som ansvar att köpa Nyårsbiljetter åt mig och Cecilia på Varda och när jag väl kommer dit så är det slut!!!! Katastrof!!! Men då kom sötaste Carro på att någon lämnat återbud på två middagsbiljetter idag, så jag fick köpa de absolut sista biljetterna. Wieeee!!
Glad i hågen lämnar jag Varda och konstaterar att jag minsann inte har något att ha på mig, OMG! Träffade Susanna, hennes mamma Satu och Tobbe, de var på shoppingrunda. Det visade sig att Satu precis handlat fina kläder på Indiska, hon är precis som jag storbystad, så jag kutade dit och hittade denna.


 Vette sjutton när och om jag törs ha den på mig någon gång men det var himla kul att upptäcka att jag har ytterligare en affär att handla kläder i.

I kväll är sista kvällen med kidsen, de flyger tillbaka till Norge i morgon förmiddag. Josefin har beställt sin favvomåltid, en räkgryta som jag lagade till kvällsmat. Freddan och morfar var också med och åt, det var mysigt. Nu ska jag passa på och njuta av de sista timmarna med ungdomarna för det här året.

Ha det så gott.

Kommentera

Publiceras ej