Så lätt att ta till gamla beteende, tänk att det ska vara så svårt ibland.

0kommentarer

För att bli av med mina frustrationer över min granne så gick jag ut å gick en PW. Kände att jag drogs mot Konsum och att mitt gamla beteende att köpa en bulle, massa godis å annat gott gjorde sig påmind. Tänk vad svårt det är att bli av med det här!! Har haft missbruket så många år, så det lär väl ta tid att bli av med. MEN JAG SKA KLARA DET!!!
 
När jag kom hem satte jag mig i bilen å åkte till Joker å inhandlade pappas favvo-mat, tunna revbensspjäll. När jag var liten handlade mamma alltid det till oss på helgerna ifrån EPA. :-). Men när EPA väl stängdes, för typ 100år sen, så bytte mina föräldrar inköpsstället av vårt fredagsmys till Joker. För att inte överhandla så åt jag lite mat innan jag for (man ska aldig handla hungrig). Kom hem med revbensspjäll, mandariner å bananer. :-) (Stolt som 17)
 
Innan jag for hem sladdade jag förbi Ängsgärdet å hyrde Johan Falk 7-8, hoppas de är lika bra som de föregående. Där köpte jag dessutom 8 bitar lösviktsgodis och 1st nötcreme, som jag ska äta när det är dags för filmtajm.
 
Mitt godisinköp var ett planerat, medvetet och begränsat köp. Det är nog så jag kommer få ha det i framtiden, för det är så lätt för mig att ta till "fel" föda när jag är arg, ledsen, besviken, glad, vill fira, osv.
 
Nu har vi ätit och delat på en starköl, pratat, skrattat och han känns lugn igen. Så nu har han gått upp till sig å gjort kväll.
 
Så nu blir det Johan Falk ett par timmar. <3
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej