Midsommarafton 2012 del 1

0kommentarer

 
Jag hade bestämt mig för att ha på mig min folkdräkt på midsommar, precis som vi gjorde varje år när mamma levde. Att bära bunad och åka till Sätra Brunn på midsommar har varit en av de starkaste traditionerna som varit förknippad med mamma, så ingen av oss har orkat före det vidare. Men i år kände jag mig redo och när Josefin anlände till Sverige så deklarade hon att även hon ville bära bunad. Så i år fick hon bära sin mormors. Min pappa blev så stolt och glad över att mammas dräkt kom till användning. :-)
 
 
 
Midsommarlunch ute i Dingis med de familjemedlemmar som är i Vässan. Vi saknade Bea, Freddan och Samuel.
Men resten av oss var med och som vanligt supertrevligt. Massa god mat, förrätt, varmrätt och efterrätt. Mums.
 
 
Sarahs mage undersöks av Josefin, snart har vi en ny familjemedlem. :-)
 
Sen så åkte pappa, Josefin och jag till Sätra Brunn och då vädret var helt fantastiskt så var det oerhört mycket folk där.
 
 
Vi träffade på min bror och hans familj, en kusin och min kollega Robin som precis fått en liten bebis. Han var pytteliten och jättesöt.
 
Vi åkte tillbaka mot Västerås igen vid 17-tiden.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej