Mat är först och främst näring.

0kommentarer

I och med GBP-operationen så är nog den största lärdomen att vi faktiskt äter pga att vi behöver få i oss näring.
Det blir så oerhört påtagligt då man som opererad inte kan tillgodose sig alla viktiga näringsämnen samt att vi bara får i oss lite föda åt gången. Det innebär att mitt liv går ut på mycket planering av mina intag som måste vara ofta samt nyttiga. 

Tidigare i mitt liv så har jag alltid ätit det som varit gott och det som jag tyckte var gott, åt jag också väldigt mycket av. Det resulterade i att jag snabbt blev överviktig som senare ledde till fetma.

Idag när jag äter min frukost blir jag lite full i skratt. Fullkornshavregrynsgröt med nötter och mjölk. Inte ens sylt har jag på numera. Hahaha. För ett år sen hade det absolut inte varit aktuellt.

Så alla ni som funderar på en operation, förbereder på en livsomställning. Operationen är ett hjälpmedel men det är ni själva som måste göra alla val och ta alla beslut gällande er kost och motion för att kunna lyckas leva mer hälsosamt.



 

Kommentera

Publiceras ej