Ansiktsmask

0kommentarer

Har även idag varit en låååååång arbetsdag, 14 timmar för att vara exakt. Det går bra att jobba de här hästpassen så länge som jag inte har Laban (min hund) men i morgon kommer han äntligen.

Får mycket bättre ordning på min kost nu när jag jobbar och det känns direkt. Energin och livslusten är stor, jag stormtrivs med mitt liv just nu. Massor att göra på jobbet och privat. Det gillar jag!

Under jul så har jag tyvärr inte kunnat låta bli godis av alla de sorter men framförallt all choklad som är på julen. Igår när julen åkte ut, så slängde jag även de mesta av allt godis som var kvar, för då slipper jag bli så himla sugen. Och skulle jag äta upp det så vet jag att skiten ska bort från min kropp oavsett, så det är bättre godiset får bo i sophinken i stället. :-)

När jag kom hem idag efter en del stress, så kände jag ett stort sug att få äta nåt sött, tyvärr så hjälper ingen operation mot såna begär, inte hos mig iallafall. Jag måste lura mig själv och göra nåt som jag tycker om eller äta nåt som är mer nyttigt. Åt en banan och så la jag mig i ett hett efterlängtat bad men kände att det här räckte banne mig inte idag. Så jag bestämde mig för att även lägga på en ansiktsmask. Härligt tänker jag!
Men döm om min förvåning när jag väl börjar smeta på masken att det är en chokladmask. Hur otippat var inte det?!?! Här har jag duckat undan för mina önskningar att äta choklad i flera dagar och faktiskt lyckats riktigt bra med det. Å så ska jag behöva smeta ut en ansiktsmask i fejset istället som doftar choklad. Höjden av otur kan jag själv tycka.



För att klara denna påfrestning så unnande jag mig tre klunkar Pepsi Max! Överväger dessutom att börja hata choklad från och med nu.

Kommentera

Publiceras ej