Undrar vad jag skulle göra utan mina kloka vänner.

0kommentarer

Igår försökte jag sätta ord på min inre känsla, kallade det då för en inre stress men kände att ordet stress inte stämde överens med hur jag känner.

Men som tur är så har jag underbara vänner som även hör av sig när livet känns lite jobbigt. Denna vän satte pricken över i:et när hon använde orden en inre oro i kropp och själ som uppstår efter en operation eller kraftig viktnedgång. En oro som jag tidigare kunnat döva med mat men som numera är omöjlig. Det skapar en rastlöshet som jag behöver lära mig att handskas med. Operationen hindrar mig från att äta men min ångest och kraven på mig själv går inte att operera bort, utan dessa måste jag fronta och bearbeta.

Fick ett lugn efter denna förklaring........jag är alltså inte galen!!! :-)


Kommentera

Publiceras ej