Inspiration, hoppas jag

0kommentarer

Nu är jag GBP-opererad, jag har tappat ca 23kg sen operationen, jag har ändrat mitt kostbeteende och jag har börjat träna. Allt det här behövs för att kunna gå ner i vikt och bibehålla vikten men enligt mig så fattas en stor ingrediens.

Det mentala - Den får man som sagt absolut inte det minsta hjälp med av landstinget utan det måste man som GBP-op jobba med själv. Som tur är så vet jag pga mitt arbete hur viktigt just den delen är för att lyckas å nå sina mål.

Så nu har jag börjat läsa den här boken som jag hoppas kan ge mig de verktyg jag behöver för att fortsätta min hälsoresa.



På bokens baksida står det.

"Varför äter jag fel när jag vet hur jag ska äta rätt?
Alla bantare som använt sig av olika dieter vet hur svårt det är att gå ner i vikt och behålla viktminskningen. Det beror på att övervikt i första hand INTE handlar om mat utom om självbild, stress och negativa känslor. "

I boken kommer jag få lite hemuppgifter och genomgå en 9-stegs utbildning. Det ser jag framemot.

Återkommer med betyg så småningom.

Kommentera

Publiceras ej