Visst finns det stora, vackra kvinnor!

2kommentarer

Jag har alltid sagt att ville gå ner i vikt pga min hälsa och det gäller fortfarande. Nu har det snart gått 14månader sen jag gjorde min operation och jag blir tvungen att lägga till en sak till som jag blivit varse om i efterhand och det är möjligheten till att få uppleva saker som jag tidigare bara drömt om. Det ger en människa ett mervärde i sitt liv och det är priceless. Ser det som en fin gåva från mig själv, till mig själv.
 
Dock blir jag så ledsen när jag hör folk som säger att smal = snygg och tjock = ful. Senast häromdagen hörde jag en 40-årig tjej säga att kunde hon bara gå ner 5-6kg så skulle hon bli snygg???? Höll på att fråga om det ingick en plastikoperation i den viktnedgången, bara för att få fram min åsikt. Men jag höll mig. :-)
 
Jag vill med dessa bilder visa att det visst finns stora vackra kvinnor och om vi bara lyfter blicken från allt som är anses "normalt" enligt tv, reklam å annat som är retuscherat, så kommer vi se att vi har massvis med "snygga" människor runt omkring oss. Å med ett stort hjärta blir alla människor vackrare.
 
Leila (ifrån progammet Laila bakar)
 
Queen Latifah
 
Sarah Dawn Finer
 
Cyndee Peters
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna som vi blir matade med är oftast retuscherade och får oss att vilja se ut som nåt/någon som inte stämmer överens med verkligheten.
 
 
Här har vi två kvinnor i bikini, vem är snyggast?
 
 
Det är inte hälsosamt att vara över- eller underviktig, det är inte det jag menar. Utan det är konceptet att smal är likamed snygg som retar gallfeber på mig! 

2 kommentarer

Patrik

15 Dec 2012 21:44

Vanna rosenberg, Hanna Hellquist

Svar: Perfekt, Börjesson! Ytterligare en som tycker som jag, TACK! :-)
Nettan

Bine

15 Dec 2012 21:59

Håller med! Sarah Dawn Finer är typ snyggaste kvinnan på jorden!

Svar: Det tycker jag åsså, hon är sviiiiinsnygg!
Nettan

Kommentera

Publiceras ej