Mitt 2012

0kommentarer

Ja, det här året har verkligen varit händelserikt, både glädje och sorg i en härlig liten korg.
 
JANUARI
Den 17:e januari är det mitt allra första träningspass ute i Dingis. En tränings form som jag aldrig trodde skulle betyda så mycket för mig. Till en början har jag mycket svårt att få in rutinerna kring laga mat, äta och hinna ut till Dingis, känner mig stressad av processen. Men till slut fick jag ordning på det hela. Är så tacksam för att jag äntligen har kommit igång med motion.
 
 
FEBRUARI
Jag börjar känna mig lite vilsen i pannkakan av all viktnedgång. Samtidigt som kilorna rasar så tappar jag även min självkänsla och självförtroende. Känner en inre oro och rastlöshet som jag tidigare dämpat med mat. Nu måste jag lära mig handskas med mina problem, fronta dem och bearbeta.
 
Jag och Jonathan flyger till Josefin i Norge. Jag är så glad för jag får bra plats i flygstolen. Alla år av ångest inför flygresan är som bortblåst. Underbart!
 
MARS
Besökte Dubai för första gången med mina jobbarkompisar. Varmt och skönt.
 
GULDSTÄNK, en fantastisk afton med härliga vänner.
 
5-månader sen operation och jag har slutat med mina hjärttabletter, magkatarren är borta, jag sover bättre och lider inte längre av fetma!!
 
APRIL
Live Quiz. Jag å Tobbe har varit på Live Quiz hela våren och det har verkligen varit askul. Dock är vi sämst på alla frågor, kan banne mig ingenting om musikaler och dyligt. Bästa var när snygga Magnus Carlsson var där. Då trodde jag att jag skulle dö. Dock satt ha å fotade Tobbe hela kvällen. Hahaha
 
Lisa och jag åkte å hälsade på våran brorsdotter Bea i Göteborg. Det var en helg med full fart. Vi fick vara med på en middag på Chalmers och det resulterade i att vi fick stå upp och sjunga inför alla gäster. Hahaha. Dessutom ville de ha legg på mig för att jag skulle komma in. Klart otippat.
Min present till mig själv, min kära CT för den är jag värd!
 
6-månaderskontroll på kirurgen......alla värden är toppen!!!
 
MAJ
Josefin kommer hem till Sverige och vi tränar för första gången tillsammans. Det var jättekul.
 
Var ut med bruttorna Renée och Janicka, jag drack min allra första Dagens. (Dock inte den sista)
 
Jag blir intervjuad av TV4 Mälardalen efter att ha blivit nekad mindre portion på sjukhusets restaurang efter uppvisande av GBP-kortet från samma sjukhus.
 
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_vasteras?title=sjukhuset_sade_nej_till_sitt_eget_kort&videoid=2193918&utm_medium=sharing&utm_source=facebook&utm_campaign=tv4play.se
 
JUNI
Nationaldagen firas så klart med hela familjen och många andra uppe på Djäkneberget.
 
Josefin kommer hem till Sverige.
 
Midsommar firas som vanligt ute hos SysterYster. Josefin och jag har på oss våra bunader. Vi två och pappa åker även till Sätra Brunn, därefter åker vi hem och där väntar vänner som jag spenderar kvällen med.
 
La familia goes Turkey. En härlig vecka med mina nära och kära.
 
JULI

Tobbe och Carina gör oss sällis i Turkland, här är vi på väg till Dim Chai.
 
Jag testar fiskpedikyr och jag är kittlig som 17!!!!
 
Min vikt börjar på en 7:a.............79,8kg!!!!
 
Tillbaka mot Alanya, denna gång med Cecilia och den här gången ska vi testa nya grejer. Självklart har vi övervikt innan vi ens lämnar Arlanda. Hahaha
 
Ligga på en luftmadrass för första gången på många herrans år var jätteskönt.
 
Vi åkte på jeepsafari
 
Cecilia lyckades lura upp mig i parasailing. :-)
 
AUGUSTI
Mina smaklökar har ändrats efter operationen. Jag gillar helt plötsligt surt. Mojito blir årets drink.
 
Tobbe och jag åker till Micke och Henrik. Jag besöker Pride för första gången hoppas verkligen inte det blir sista. Det var svinkul!
 
Jag börjar med min KBT-terapi
 
Min fina systerson Adde fixar med min uteplats så det blir dubbelt så stor.
 
Jag åker med ett gäng glada tjejer till Stockholm och går på Diggiloo.
 
Min syster blir farmor och Adde pappa. Vår familj har utökats med ett vackert gossebarn, Philip.
 
Camilla och Henrik gifter sig. Är så glad att jag fick dela denna dag tillsammans med dem. <3
 
Terapin fortsätter men jag har svårt att acceptera mitt nya JAG. Kampen med mitt inre fortsätter. Den är mycket jobbigare än vad jag någonsin trodde. Trots att jag var väl förberedd.
 
Nu har jag nått BMI 25!!! Total viktminskning 51,5kg! Jag är glad att jag är hälsosam.
 
SEPTEMBER
En vit månad. Fri från alkohol, nikotin och kolhydrater samt mycket träning, det går mycket bra.
 
Jag bilar till Norge och Josefin, är där in några dagar och bara myser.
 
Evelina låter mig vara med och jobba med välgörenhet. Vi samlar pengar till Världens Barn.
 
Lägger till proteinpulver i min kost. Utökar mina intag, ersätter alltså inget mål med pulvet. Vill få till mer muskler.
 
Möhippa i Sala för härliga Anne!
 
OKTOBER
1-årskontrollen på kirurgen går toppen, alla värden är bra. Levaxinet behöver jag öka för min struma men annars ser allt perfekt ut!
 
 
 
Träningen börjar ge resultat
 
Bröllop för Anne och Per. Hur roligt bröllop som helst. Full fart hela natten.
 
Crille GBP-opererar sig, ska bli så spännande att följa honom.
 
Cecilia och jag åker på Mickes Oktoberfest, så himla roligt!!!!
 
NOVEMBER
Går en brand- och HLR-utbildning med Daniel, klart lärorikt. Det borde alla gå. Rekommenderas varmt.
 
Jag försöker stoppa min viktnedgång, har haft som mål att ligga runt 75kg, jag är nu nere på 70. Börjar äta varannan timme i stället.
 
Min första GBP-träff. Den sker i Surahammar och det var riktigt trevlig att träffa likasinnande.
 
Måste tyvärr börja med min hjärtmedicin igen. :-(
 
DECEMBER

1:a Adventsfika ute i Dingis.
 
Har numera ensamvårdnad om Laban. <3
 
Jag blir sjukskriven till mitten av januari, minst.
 
Facebook är ett bra sätt att få kontakt. Några i från Lekis/grundskolan träffas och vi får en helkväll tillsammans. Sviiinkul!!
 
Årets julklänning är i storlek 38/40. Jag är helt klar med min viktnedgång. Nu gäller det bara att hålla kvar den åsså. :-)
 
Det här var mitt 2012 i en sammanfattning. Nu önskar jag alla ett riktigt gott slut och ett härligt 2013.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej