Massa skräpmat........börja om från början.

0kommentarer

Jag har ätit massa onyttigt under den här julen. Godis, läsk, pizza. kebab ja faktiskt det mesta om jag ska vara helt ärlig.
 
 
Trots att jag ätit så mycket junk så har jag inte gått upp i vikt utan snarare ner i vikt. Å jag skulle tro att det har å göra med att ett konstant intag av något påverkar min ämnesomsättning, vilket innebär att jag förbränner 24/7. Då jag är opererad så får jag bara i mig en viss mängd föda och då jag valt att äta godis flera gånger om dagen så har jag inte fått i mig all protein å annat som jag behöver och det har också märkts. Jag är svagare än någonsin, mer trött och igår kväll så hade jag kraftiga skakningar. Och det tror jag är pga mitt dåliga intag de sista veckorna.
 
Jag dumpar tyvärr inte som så många andra opade gör, vilket innebär att jag kan äta allt utan att må dåligt. Det innebär också att jag lättare kan "trilla" tillbaka till min ätstörning, då jag faktiskt inte känner av om jag äter "fel".
 
För min del handlar det inte längre om vikt utan om att må bra och när jag märker så tydligt att allt godis å annat onyttigt jag stoppar i mig gör att jag äter mindre "bra" föda så vet jag att jag måste dra i handbromsen igen. Jag får numera plats med så lite i magsäcken, så det gäller att prioritera rätt om inte annat för min hälsa.
 
Så nu blir det till att backa bandet och göra matschema igen och kasta allt godis, ostbågar, chips och annat som inte hör hemma i mitt hem längre.
 
 

Kommentera

Publiceras ej