Lördagkväll på Harrys

1kommentarer

Efter pepparkakstävlingen på Rune Mansion, så tog Crille och jag en bulle ner på byn. Vi tänkte gå på premiären av det nyöppnade utestället "Folkets". Det skulle ha en åldergräns på 25år och uppåt, så det ville vi självklart kolla in. Det var jättefin inredning, lokal och trevlig vakter men tyvärr alldeles för många "snorisar". Så vi gick raskt vidare. Dock kan jag tänka mig att jag kommer hamna där för en after shopping, som sagt jättefin inredning.
 
Crille och jag gick vidare till Club40 men det dissade vi och gick direkt till Harrys i stället. Jag försökte ta kort på Crille men han har en tendens att blunda så fort blixten lyser det absolut minsta. Så jag har numera 13 bilder där han blundar i min ajfån. Hahaha.
 
Men här har han ögonen öppna pyttelite. :-)
 
Jag
 
Sen var det så klart dags för mat igen, så vi satte oss å åt våra medhavda Wasa Sandwich. Å döm om vår förvåning när vi lyckades få ett kort där vi båda tittar! Hahaha
 
 
Jag är ju ute en hel del och tänk vad dörrvakterna är viktiga. Att få ett vänligt bemötande redan på vägen in, tycker jag som gäst är jättetrevligt. I den här stan finns det så klart alla möjliga olika sorter. Mest otrevliga vakter finns enligt mig på nere på Sigurds, trevligaste på Harrys och sen så tycker jag Hatten, Cirkus kommer tvåa. Gillar att vakterna är bra!
 
Eftersom jag skulle ta det lugnt igår pga av mitt hjärta så satte vi oss vid ett bord, (dansgolvet får vänta till nån annan helg) och då hinner man ju studera folk en hel del. Vid bordet brevid så sitter det en man och sover. Vakterna kommer och väcker honom och ber honom vänligt att gå ut. Båda vakterna ler och ingen håller i killen fysiskt utan man är jättetrevlig emot den här mannen. De får honom att följa med mot utgången och helt plötsligt vänder han sig om och vill in igen. Återigen möts han av en leende vakt som talar om att det är dags att gå hem. Mannen går mot utgången igen och vakten står på några meters avstånd och ser till att han lämnar denna gång. Allt har gått fredligt och trevligt till. Döm om min förvåning när killen återigen kommer inåt i lokalen, går fram till vakten och säger - Stoppa in skjortan, du ser FÖRJÄVLIG ut! Vakten fortsätter bara vara trevlig, beundrar folks tålamod i bland, jag kommer aldrig kunna jobba som vakt. Hahaha.  Men som sagt en eloge till vakterna på Harrys! Där blir man alltid trevligt bemött. Me like!
 
 

1 kommentarer

Crille

02 Dec 2012 16:09

Jag är fortfarande bländad av din jääla telefon... ;-)

Svar: Hahaha, vi måste träna på att ta bilder där du tittar. Det här är ju larvigt. :-)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej