JULAFTON

3kommentarer

Vi klev upp vid 9-tiden och åt frukost, Josefin, pappa och jag. Sen hade vi julklappsutdelning och mös massor innan det var dags att förbereda allt tills familjen kom klockan ett.
 
Laban tyckte min pappa öppnade paketen för sakta, så han hjälpte så klart till. :-)
 
Som tur är så är jag alltid ute i god tid, så vi tog det himla lugnt å Josefin kunde passa på å vila.
 
 
Klänningen för julafton är i storlek 38-40, Jippie!!
 
Som vanligt när alla kommer så skålas julen in med glögg och de som vill med julmust. Därefter åker all julbordmat fram och det var dags att sätta oss vid bords.
 
En julig kära Syster Yster. <3
 
 
Bea, Jossan, Jonte, Freddan och Johnny.
 
Adde å Pappa
 
 
Vår minsting Philip var den som fick mest uppmärksamhet och redan nu börjar vi diskutera vem som ska vara tomte nästa år då vi faktiskt inte haft nån på bra länge. Det blir iallafall inte jag!
 
Efter julbordet ringer det på dörren, då kommer tomte-nissan Renée och Kalle förbi med massa paket, mycket överraskande och jag blev så glad <3
 
Sen så var det dags för julklappsutdelning, hos oss brukar Josefin och Jonathan göra det ihop men han fick fixa det själv i år och det gjorde han så klart galant.
 
Bea å Johnny sitter spänt å väntar.
 
Laban är överlycklig över att Lill-matte är hemma å vill sitta i knät och mysa hela tiden. <3
 
Det var så mysigt så där somnade han.
 
Vi äter som alla andra extremt mycket under jul och framförallt så är det mycket godis.
 
Vi spelar alltid sällskapsspel på kvällen å i år fick la Familia ett spel i julklapp av Tobbe. Det måste så klart testas, så när Crille och Lucie kom så var det dags att sätta igång. Vi körde så klart tjejerna mot killarna.
Men vi lät killarna vinna för husfridens skull. :-)
 
Lucie bjöd på champagne.
 
Vi spelade spel ända till midnatt, det har varit en lugn och harmonisk julafton. Josefin har vilat om vartannat å jag är överlycklig att hon lyckades ta sig hem.

 

3 kommentarer

Anonym

25 Dec 2012 23:58

<3

Svar: Hej Ullis, Tur jag lärt mig ditt IP-nr utantill så jag vet att det är du som skriver, då du alltid skriver dina kommentarer anonymt. Låv ju! <3
Nettan

Crille

26 Dec 2012 21:16

De där Rocky roadkluttarna var rena giftet!
Synd att de inte innehåller mer protein, då hade jag ställt om min kost till att bara äta såna...

Jag fick just in väderleksrapporten från helvetet, det har precis fryst på där.
Nettan pratar IP-adresser.... :O

Svar: Jag tog bara en pytteliten tugga, förstod snabbt att de skulle vara sviiiingoda. Tack å lov tyckte alla andra åsså det, så det gick åt relativt fort på andra sidan bordet. :-)
Vart har det fryst på? Fattar inte.

Jag kan prata vad du vill om du lyckas få Ullis att skriva in vem hon är när hon lämnar kommentarer. Hahaha
Nettan

Crille

26 Dec 2012 22:30

Det är ungefär lika oväntat att helvetet fryser på som att du börjar snacka om IP-adresser... ;)

Ullis kanske inte fattar hur man gör... :P

Svar: Hahaha, jaha du menar så. :-)
Jag har förklarat för Ullis minst tre gånger men jag är glad att hon numera lärt sig sms:a. :-)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej