Jakten på protein fortsätter

1kommentarer

Att vara med i olika grupper som GBP-opad är många gånger en tillgång då man får mycket tips å ideér från andra, här kommer ett av dem.
 
Som opad ska man alltid jaga proteiner. Det jag har lärt mig är att i första hand alltid prioritera protein, därefter kolhydrater och sist om det finns plats grönsaker. Jag äter knappt några grönsaker alls, har definitivt plockat bort grönsallad, tomat och gurka, de innehåller knappt nån näring alls men tar upp viktig plats i magsäck.
 
Idag har jag jämfört tre olika produkter, kokt skinka, leverpastej och semper Mjölk, vilken innehåller mest protein per 100g?
 
Innehåller 18g protein
 
Innehåller 12g protein
 
Tipset från igår! Fantastiska 36g protein!! Det här kan man ha i pannkakor, eget hembakat bröd, i smothies, såser m.m.
 
Det jag hört är att om man väljer produkter med låg fetthalt så är chansen att produkten ökar i protein.
Om det stämmer ver jag inte men här är ett exempel.
 
Innehåller 30g protein
 
 
 
 

1 kommentarer

Agnes

08 Dec 2012 00:17

2,5 dl keso innehåller 28g protein :) kram

Svar: Tack Agnes för den infon. Men 2,5dl keso tar mig ett par dagar att få i mig. :-) kramiz
Nettan

Kommentera

Publiceras ej