Ändrad dagsplanering

0kommentarer

Idag hade jag tänkt att storstäda hela huset men då Mälarenergi har varit här och bytt min Dr Snugglesmaskin, så stängde de så klart av allt vatten. Å vatten det behöver man om man ska städa, så jag sket helt enkelt i det. Men tro mig, det ligger kvar tills den dagen jag får lust att ta tag i det igen. :-(
 
I stället tog jag med mig pappa och åkte och storhandla, dels veckomaten men även inför julafton. När vi parkerar bilen, så frågar de mittemot vår parkering om vi har startkablar och det hade vi förståss. Dock visste varken den familjen eller jag hur man skulle sätta kablarna men pappa fixade biffen, så klart! Dagens goda gärning genomförd, check! :-)
 
 
 
Väl inne på ICA Maxi så var det mycket som skulle handlas, då vi är många på julafton. När jag sen ska betala så frågar kassörskan om jag sett att jag tagit en ekologisk julskinka. Nej, svarar jag och då undrar hon om jag verkligen vill ha den, den kostade 527:-! Öh, nej absolut INTE!! Fy fasiken vad dyrt.
 
Men jag har en del annat som också måste kompletteringshandlas iallafall tex all frukt, det är för tidigt att köpa nu. Så det är frukt, julskinka, russin och vinglögg som ska inhandlas inför jul annars så är allt klart. Gillart!

Kommentera

Publiceras ej