Somnade på jobbet idag.

2kommentarer

Intressant att se hur viktigt det är för mig att hålla kosten efter min GBP-operation. Idag har jag blivit varse om att jag verkligen måste äta alla mina mål under dagen om jag vill kunna arbeta heltid.

Visste att vi var tvungen att åka ut till IKEA även idag, så jag åt lite kött vid 11-tiden, då jag redan provat äta lunch på IKEA och upptäckt att den är alldeles för mastig för mig. Var på IKEA i nästan fyra timmar, sprang fram å tillbaka mellan olika hyllor och fack och lyfte en hel del till kundvagnar osv. Sen skjutsade jag en massa vagnar till kassorna och därmed gick det också en hel del energi som det normalt sett inte gör. Packade bilen full med grejer och bar in dem i nya lokalen tillsammans med Tobbe innan vi åkte tillbaka till jobbet.

Väl på jobbet så är jag så slut i skallen och i kroppen så jag orkar verkligen inte göra ett nå. Gick och hämtade en banan för att få i mig nåt men somnar med bananen i handen för att jag är så slut och vaknar en halvtimme senare av att mina kollegor skulle gå hem för dagen.

Det är en himla konstig känsla, batterierna tar helt slut, motorn dör eller var man nu ska kalla det. Det tar helt stopp när jag äter alldeles för lite och det känns skumt. Efter operationen så blir jag aldrig hungrig utan jag känner bara att det är helt tomt i magsäcken och det behövs fyllas på. Jag lär nog lära mig att lyssna på dessa signaler lite mer, skulle jag tro. Åkte hem, åt lite kalkon och la mig och sov tills nu och jag är fortfarande sliten.

Så det här med att käka 6-7 gånger per dag verkar numera vara A och O för min del iallafall.

God natt

2 kommentarer

Nathalie

14 Dec 2011 22:15

Går du inga hunger känslor? Jag blir ap hungrig efter ca 3 timmar å måste äta annars känns det jätte konstigt i magen. Typ svider eller vad jag ska säga. Fast det tog iofs ett tag innan jag fick riktiga hunger känslor igen efter op.



Har du provat köttbullar på Ikea? Det har jag ätit flera gånger och det funkar jätte bra. Fast brukar då bara käka köttbullar å sås och slänger nästan allt mos :)



Kram!

Nettan

15 Dec 2011 23:37

Nej, jag känner inga direkta hungerskänslor utan mera att jag måste fylla på med näring. Men det kanske kommer. :)



Det var moset på IKEA som satte stopp för allt matintag. Otroligt mastigt. Köttbullarna har jag inte provat men ska göra det nästa gång. Tack för tipset!



Ha det så bra.



Kram

Kommentera

Publiceras ej