VLT fortsätter diskutera fetma

0kommentarer

Först vill jag säga tack till alla fina och peppande ord jag fått efter artikeln om min gastric bypass operation i VLT.
Sen blev jag också starkt påmind om hur många som mår dåligt i sin operation. Har fått meddelande från flera för mig okända människor som berättar om självskadebeteenden, självmordsförsök, tvångsintagning på psyk med mera. Kvinnor och män som gett upp, de orkar inte längre. Det gör mig så ledsen att höra.
Jag har själv känt en oerhörd skam över att ha varit deprimerad och inte bara varit "tacksam" över att jag tog den "lätta" vägen att bli opererad. Idag är jag mer upplyst och vet att jag är helt okej precis som jag är och att operationen är ett verktyg och ingenting annat.
VLT fortsätter diskutera operation vilket jag tycker är jättebra. Dock ogillar jag starkt psykologens generalisering att vi tjockisar har dålig ekonomi?!? Men för övrigt så är hon och jag inne på samma linje. Operationen är ett stort beslut och vi behöver mycket stöd men framförallt efter år 1, enligt mig .
 
Här är artikeln.
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2902829--terapi-kravs-efter-fetmaoperation-
Kärlek och respekt till alla. <3

Kommentera

Publiceras ej