Nya tag

0kommentarer

Då är det dags att sparka igång den här gamla kroppen och få ordning på mina matrutiner igen. Har ätit alldeles för lite de senaste veckorna och har tappat den mesta av min aptit. Lagade blodpudding som är en favorit, till kvällsmat och lyckades efter mycket om och men få i mig två skivor. Men jösses vilken tid det tog.
 
Har tränat idag och hoppas på att få mer matlust om jag rör på mig. Dessutom så har musklerna slappat till ordentligt pga alldeles för lite träning och för lite proteinintag. Men nu ska jag skärpa mig.
 
Det blev 1 mil på CT.
 
100 situps, 20 armhävningar och lite övningar med hantlar.
 
Vad konstigt det är med att vi vet att vi mår så himla mycket bättre av motion och rätt kost å ändå så struntar man i det. Det är så himla lätt att lata till sig och hamna i soffan. Undrar varför det lockar mer än att må bra. Jag fattar det inte.
 
Men men nu är det nytt år och nya tag som gäller. Har inte avlagt ett endaste nyårslöfte, för jag lyckas aldrig hålla dem.

Kommentera

Publiceras ej