Det går långsamt framåt med ryggen.

1kommentarer

Vilket passar mig riktigt illa, då jag är en otålig människa. Men nu har jag fått lite tips av Vera, så de ska jag använda mig av varje dag tills jag är bra igen. Ställde mig på vågen i morse och upptäckte att jag tappat 1,1kg och jag som hade lyckats gå upp 1,5kg efter jul. Det blir till att ligga i med matintagen.
 
Som tur är så har jag en del män runt omkring mig som ser till att jag får i mig mer än tillräckligt. Tobbe har gett mig proteinpulver, Crille kvarg och keso och pappa på sitt lilla vis kom med en Magnumglass idag. (Sötis)
 
Så idag har jag ätit gröt, kvarg, Magnumglass, lasagne, proteinpulver, kvarg ska strax äta korvstroganoff med ris och sen blir det kvarg, proteinpulver och en kvällsmacka innan jag lägger mig. Med andra ord ett evigt ätande.
 
Man blir lite blind gällande viktnedgången, dessutom så hittar iallafall jag en massa nya fel på min nya kropp. Som jag berättat förut så är jag med i flera slutna grupper för GBP-opade och under veckan har flera tjejer haft modet att lägga upp bilder på sina magar och idag vågade även jag det. :-)
 
 
Har flera gånger tänkt på hur jag ska våga gå på stranden i sommar men nu har jag fått så fin respons på mina bilder, så jag blir alldeles rörd. Tänk vad mycket som sitter i huvudet på en............ är glad att jag la upp bilderna för det får mig att förstå vilket jobb jag har gjort det senaste året. Å egentligen kan man ju fråga sig om det finns några perfekta kroppar överhuvudtaget? Undrar varför man dömer sig själv så himla hårt?!?!
 
Men nu vill jag bli bra i ryggen och börja TRÄNA!!!

1 kommentarer

Sus

19 Jan 2013 01:51

Men snälla Nettan...
Gå på stranden i sommar?! Du väger ju för fasiken som en normalviktig kvinna, och då menar jag i UNDERKANT! på en sådan.
Vi (nu pratar vi 40+-tanter) kan väl inte jämföra oss med sådana dära --- 25-åringar liksom....
Sträck på ryggen och ut med bröstet så kommer du vara absolut fantastisk på stranden i sommar!
Fatta det människa!! :)
Du har gjort en resa som du ska vara så stolt över - kruxet är väl bara att hjärnan ska vara med på samma resa, kan man säga. Önskar själv att jag hade samma motivation och karaktär till att träna så mycket som du gör.
Kra // Sus

Svar: Tack snälla Susanne för dina ord. Precis som du säger så sitter det i skallen, tänk att det ska vara så himla svårt att få in i huvudet. Antar att det är många års gammal vana att prata nedsättande till mig själv, för hur min kropp sett ut. Att gå ner i vikt har varit den "enkla" delen trots att jag jobbat så mycket med den mentala biten i alla år. Men hur är det man säger...skomakarens barn.....
Tack för pepp!! Kram Nettan
Nettan

Kommentera

Publiceras ej