Som opererad plockar inte kroppen upp all näring som behövs.

1kommentarer

Som GBP-opad måste man äta mediciner och vitaminer resten av livet, då vi inte kan plocka upp all näring som behövs.
 
Jag skulle tro att jag har brist på nån vitamin av nåt slag för jag har normalt sett hårda, långa, fina naglar. Men nu är det kaos med naglarna. De flisar, är mjuka och går sönder precis hela tiden. :-(

 
Jag har två långa naglar resten är korta och det har jag nog inte haft sen jag gick i 7:an och det mina vänner är sjuuuuuuuukt länge sen. :-)
 
Ska bli intressant å se hur jag ligger till med mina värden när det är dags för min 1-årskontroll.
 
Läste en artikel i förrgår.

Mer sjukvård för feta som opereras

Stockholm. Feta personer som opereras utnyttjar mer sjukvård än feta som behandlas med konventionella metoder, som kostrådgivning och motion. Detta trots att de senare i mycket högre utsträckning drabbas av sjukdomar som diabetes, cancer och hjärt-kärlsjukdomar.

Det visar en 20 år lång uppföljning av 4 000 svenska patienter som publiceras i tidskriften Jama.

Anledningen till det något överraskande resultatet är att många av de opererade drabbas av biverkningar, som tarmvred och näringsbrist. Först fem år efter operationen använder de båda grupperna lika mycket sjukvård.

Vad gäller läkemedel så konsumerar de opererade mer än de icke-opererade i sex år efter operationen. Från år sju och framåt konsumerar de opererade däremot mindre.

 

1 kommentarer

Crille

20 Sep 2012 20:32

Det kan t.ex. vara B-12 som du behöver mer av...

http://www.stjarnsalongen.se/naglar-vitamine

Svar: Har fått tid för 1-års kontrollen nu. Då lär de checka B-12. Tack för tipset.
Nettan

Kommentera

Publiceras ej