Min fredagkväll

0kommentarer

Det här med vit månad gör att krogen får vänta under september. Men å andra sidan har jag absolut inget emot det, då jag ofta känner att krogen är ett substitut för att jag inte ska känna mig ensam. Får lite lätt panik av att sitta ensam hemma på fredag och lördagar. Dels för ensamhetens skull men även för att jag vet hur lätt jag faller in i mina gamla vanor. Titta på tv hela kvällarna å då sätter mitt ätande in framför tv:n......mitt "fredagsmys". Ett fredagsmys som lätt blir alla dagar i veckan om jag inte är observant!
 
Jag måste alltså aktivera mig på helgerna och lättast är då att åka ner på byn och gå på krogen. Vilket jag oftast tycker är sviiiiin kul. Men som sagt nu ska jag under september hitta på andra grejer.
 
Och i går förbarmade sig Ursula med familj sig över mig, så jag for till........
 
Det är fina vyer på vägen mellan Vässan och Skultuna.
 
Sonen Måns var kvällens kock och lagade middagen åt oss allihop, favoriten varma mackor.
 
Vi åt inne i vardagsrummet och satt å snackade ända till värdparets ögon gick i kors utav trötthet och Måns hade somnat för länge sen i soffan. :-)
 
Kul å se deras nya lägenhet åsså, den var jättefin, skulle kunna tänka mig bo i en sån, dock är jag inte helt tänd på idéen att bo i Skultuna. I´m so sorry. :-(
 
En jättetrevlig kväll, som gjorde mig påmind om hur mysigt det är att vara i en relation. <3

Kommentera

Publiceras ej