Grattis till fredag

0kommentarer

Vaknade utvilad vid 6-tiden i morse vilket kändes som ett gott tecken men det kunde jag självklart glömma.

Klev upp och tappade så klart Ajfånen på badrumsgolvet, så den hängde sig totalt och började därmed bete sig mycket märkligt. När jag klätt på mig så skulle jag fästa pedometern i byxlinningen, tappar den, så den hamna på duschkabinens hörn och när jag sen kollar på den, så är den nollad!!! Det innebär att jag tappat 15.300 steg som jag hade i morse. FUCK, FUCK, FUCK. Reglerna är tydliga, tappar man bort sin stegräknare eller glömmer den så får man helt enkelt jobba in de borttappade stegen. Shit! Det innebär att jag nu behöver göra 60.000 steg till och med måndag kl 8.
Hm, tar det slut i och med detta kaos? Nix, sätter på mig en helt ny, fin, vit klänning och ska äta min gröt och självklart för första gången på 20år så spiller jag såklart gröt med sylt på min klänning. Morr och fräs. Tror jag sagt varenda fult könsord jag kan idag.

Resten av dagen har varit betydligt bättre. Hade ett intressant lunchmöte idag, sånt gillar jag.

Idag är det dock dags att säga hejdå till Jossan och Samuel. :-(. Det känns jättetrist men å andra sidan åker vi till Turkland om 1,5 månad, så då får jag träffa dem ännu mera. :-)

Nu på kvällen så är jag helt solokvist, det händer banne mig inte ofta. Så nu ska jag ta samma promenad som Jossan och jag tog häromdagen, tog ca 2,5 timme och gav 17.000 steg, sen ska jag sola, bada, ha ansiktsmask, äta fiskbullar i hummersås, kolla på film och käka godis. Låter som en ypperligt skön fredag kväll.

Ha det bäst.

Kommentera

Publiceras ej