Tröstande ord i sorgen.

2kommentarer

På begravningen idag så lästes en text upp, det är samma text som min mamma hade valt till sin dödsannons. Den texten har följt mig i alla år och gett mig sådan tröst. Tycker den är så fin, så nu delar jag med mig den till er.

Gråt inte för att jag är död,
jag finns inom er alltid.

Ni har min röst,
den finns i er.

Ni har mitt ansikte, min kropp,
jag finns i er.

Ni kan ta fram mig när ni vill.

Allt som finns kvar av mig,
är inom er,
så vi är jämt tillsammans.

2 kommentarer

Anna

03 Mar 2012 18:53

Mycket fina ord... Tack för dem! Ska läsa dem för min dotter också. Hoppas de är tröstande i hennes sorg efter pappa och farmor!

Förresten så är det jättefina kort på dig! Du har alltid varit vacker, det vet du. Men det strålar om dig.... Kram

Nettan

04 Mar 2012 11:28

Anna - Så länge vi minns och pratar om dem som vi förlorat så finns de kvar hos oss. <3



Tack för komplimangen. Du har ju åsså tappat massa i vikt, så du känner nog igen min "resa".



Stor Kram

Kommentera

Publiceras ej