Dubai

0kommentarer

Internet i det här landet är inte det samma som i Svedala, därav dåliga uppdatering, sorry.
Flyget hit till Dubai gick jättebra, spöade Tobbe flera gånger i fyra i rad, så jag är mer än nöjd. Lät honom vinna en gång, så att han inte skulle bli ledsen. :-)
När vi kliver ut från flygplatsen å ska leta reda på en taxi så märker vi direkt att vi är för mig på en helt okänd plats. Männen ska stå på en plats å vänta på taxi och vi kvinnor på ett annat ställe. Känner mig direkt orolig inför vad som komma skall. Men vi vägrar dela på oss och vi får en taxi till slut. Var på hotellet halv två på natten. Vi köpte öl och smirnoff Ice på Dubais flygplats och de måste så klart smaktestas samt baren på hotellet. Vi var dessutom vrålhungriga, så vi åt och ramla i säng vid halv fyra. Det är dock grymt svårt att förstå vad alla säger här, det har en märklig brytning på indiska. Tacka vet jag turkengelska, det är plättlätt att förstå. HAHaha
Klev upp vid 10-tiden. Tyvärr så var frukosten ingen hit för mig, för fet och alldeles för lite protein. Jag har köpt med mig en massa bars, så jag kommer nog äta dem under denna vecka. Efter frulle blev det dags för oss att bege oss till taket, där poolområdet finns. Det visade sig att vi i princip var ensamma där. Vette 17 vart resten av folket är någonstans. Har provat dricka öl för första gången efter min operation och det har gått kalasbra, superdupergott!!! Vi åt jättegod lunch på taket. Självklart så har vi bränt oss, big time.
På kvällen tog vi taxi till Mall of the Emirates, vilket fick Erikslunds shoppingcenter att verka aslitet. :-).
Sen fortsatte vi vår taxifärd ut till Atlantis och tog världens dyraste och onödigaste rundtur. Men men nu är det gjort.
Som tur är fanns det en shysst bar utanför, så vi fick vår beskärda del av vin och öl för att klara taxin hem.

Kommentera

Publiceras ej