Skamfläck.

2kommentarer

Vaknade vid 10-tiden och satt mig i min favvofåtölj å började på en ny bok. Tidigare har jag läst en bok i veckan men har kommit ifrån det helt och hållet den senaste tiden. 

Boken jag började med heter Skamfläck och är efterföljaren till 14år till salu. Handlar om det hårda svenska samhället där unga flickor och pojkar blir tvungna att sälja sig till män. De berättar själva med sina egna ord hur deras liv ter sig. Märkte snabbt att jag måste dela upp den här boken i omgångar. Fyfan, vad hemskt den är. Rå och hård men än dock så nyttig bok för svenska politiker och medborgare att få reda på vilken värld vi låter våra ungdomar växa upp i.

2 kommentarer

Ankan

05 Feb 2012 17:37

Har lyssnat på den och den är enormt bra men tung att ta in.

Nettan

05 Feb 2012 17:40

Jag kände det direkt, jag fixar inte sträckläsa den. Tog inte många sidor förräns tårarna kom. :-(

Kommentera

Publiceras ej